Zijn SSD's momenteel al een goed alternatief voor een Harddisk?

We besteden wel Eur 250 of meer aan een topnotch grafische kaart waarom dan nog niet aan een SDD in je game PC?

Zijn er kenners hier die met de laatste ontwikkelingen op SSD gebied mij hier een advies over kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nog even en ze zijn perfect voor mediacenter. SSD's zijn 'solid state': geen bewegende onderderlen, en ook geen lawaai! Ik kan niet wachten tot ze wat sneller worden. Naar mijn idee zijn SSD's nu al wel een goed alternatief, alleen zouden ze wat goedkoper en nog sneller moeten worden, wil ik het in een mediacenter zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze zijn een prima alternatief. Weliswaar duurder dan de normale harde schijven. Dit betekent dat het voor desktop computers niet aantrekkelijk is, daar is ruimte zat en dus warmte minder een probleem.

Daarintegen voor laptops zijn ze aantrekkelijk. Omdat er geen draaiend onderdeel in zit, worden ze niet warm. Dit scheelt dus een fan die moet draaien om de warmte af te voeren en maakt de laptop dus stiller.

In het verleden waren er wat vragen over de levensduur van de SSD's. Ik denk dat inmiddels wel is aangetoond dat ze niet beter of slechter zijn dan normale harde schijven.

Dus voor je gamepc, maakt het weinig uit, snelheid zal niet de bottleneck zijn daar, dus gewoon een conventionele harde schijf is goed genoeg....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze zijn veel te langzaam voor een groot deel van het toepassingsbgebied. De juiste performance van je pc is minder afhankelijk van de processor dan van de snelheid van de HD. Ik heb een 10000 rpm HD en die heb ik tijdelijk vervangen door SSD's. Mijn applicaties (voornamelijk compileren van Delphi en database werk) waren niet vooruit te branden. Maar ik denk dat ze uitstekend naast een HD dienst kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn toch echter verhalen over SSD's die sneller zijn dan een HD? Ik begrijp het dus niet. Klopt het nog steeds wat jij dus zegt, over het traag zijn. Of is dit nu achterhaald?
AWM
14 jaar geleden
+1. En niemand begint over de prijs.