Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen Intel Core i5-2410M 2.3 GHz en i7-2620M 2.7 GHz?

Mijn vraag is eigenlijk of een prijsverschil van € 250,- in een laptop deze upgrade waard is. Voor de rest zijn de specificaties hetzelfde, op de videokaart na. De laptop met de Intel Core i5 processor heeft een NVIDIA NVS 4200M met Optimus Technology 1GB en de Intel Core i7 heeft een Intel Integrated HD Graphics 3000. Beide laptops zijn overigens voorzien van de tweede generatie Intel Core i5 en i7 processoren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

De i5 heeft een lagere kloksnelheid en zal dus iets langzamer zijn dan de i7 maar de i5 heeft een betere videokaart wat handiger is voor games. Als je wil multitasken of zware programma's draaien zou ik de i7 kiezen, als dat niet zo belangrijk is de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klimsnelheid heeft er bar weinig mee te maken.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel "De kloksnelheid wordt dikwijls genoemd als de bepalende factor voor de snelheid van een systeem."
Ik zou voor de i5 gaan aangezien de i7 een hele slechte videokaart heeft en je er bijv niet mee zou kunnen gamen. Videokaart is vrij belangrijk. Ik heb ergens nog een laptop uit 2002 en de enige reden dat die het nog doet is dat er een videokaart in zit.