Hoe is de northbridge met de southbridge verbonden?

Op het plaatje hieronder staan namelijk vier grote pijlen in het midden die elkaar met de staart raken. Nu lijkt het mij dat er een onderdeel van de computer moet zijn die de northbridge, southbridge, RAM en AGP coördineerd en verbind...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Via een aantal data lijnen meestal minimaal 16 en een aantal adres lijnen die geven aan waar de info heen moet. Als je op een print kijkt zie je een soort 8 baans snelweg tussen de diverse chips lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verbonden met een electrisch circuit en gecoördineerd door de processor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is met elkaar verbonden op een of andere manier, of met koperen circuits op het moederbord of met kabeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De processor coördineert niet, dat is juist de functie van de Northbridge (en ook van de Southbridge).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Northbridge