Waar moet je op letten bij de aankoop van een laptop, en wat bepaald de snelheid?

Ik wil een laptop kopen, maar heb er bar weinig verstand van... Heeft ieman misschien links die me kunnen helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is dat jij goed uitlegt wat je er mee wil. Browsen/mailen
Office
HD-films kijken
Photoshoppen
Gamen (oude/lichte games)
Zware nieuwe games
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb n laptop op het oog, ik heb n nieuwe vraag gezteld, ik hoop op uw deskundigheid

Antwoorden (4)

Ik heb geen links maar kan wel vertellen dat je RAM geheugen en je Processor frequentie beide zo hoog mogelihk moeten zijn voor een goede snelheid. Een goed vast geheugen helpt ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk hangt de snelheid met internetten ook geheel af van het soort abonnement bij je provider.
Hier vind je uitleg over het 1 en ander waar je op moet letten

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/hardware/laptop-kopen/laptop-kopen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He moet kijken naar de processor intel core i5 of i7 is het beste. Je moet een groot geheugen hebben (liefst 500GB). Je moet ook genoeg werkgeheugen hebben = hoeveel je tegelijk kunt doen: liefst 4GB. Als je dit precies wilt hebben zoek dan op Dell Inspiron 13R/15R/17R en neem de i5 versie.

PS: 13R is 13 inch, 15R is 15 inch enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste moet je kijken wat je met de laptop gaat doen.
Ga je hem vooral gebruiken om te internetten en e-mailen dan is een laptop met een Intel Pentium processor (die trouwens de snelheid grotendeels bepaald) wel aan te raden. Een standaard ingebouwde videokaart is hierbij voldoende.
Doe je veel internetten maar daarbij ook af en toe gamen (geen zware games) dan is een Intel Core i3 prossecor al wat beter. Je hebt dan ook een wat zwaardere videokaart nodig.
Gebruik je de laptop het meest om (vooral zware) games te spelen, dan is de Intel Core i5 of de Intel Core i7 aan te raden. Maar een nog grotere rol die speelt bij het spelen van games is de videokaart. Een game-laptop is hiervoor aan te raden.

Waar je op moet letten bij de aankoop van een laptop:
-De processor (Intel, AMD)
-De videokaart (Nvidia, Evga Ati Radeon)
-RAM geheugen (4, 6, 8 GB)
-Harddisk (persoonlijk raad ik minimaal 500 GB aan)

Hier wat websites met informatie:

Processor www.intel.nl
Videokaart www.nvidia.nl - www.evga.nl

Merken die ik aan beveel voor een laptop:
HP, Asus, Toshiba, Sony, Apple

Toegevoegd na 2 minuten:
Het merk Dell raad ik trouwens ook aan voor een laptop.
Correctie website Evga: www.evga.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen apple producten kopen