Wat is het verschil tussen 2.3GHz en 2.7GHz?

En als ik dan toch bezig ben: maakt het veel uit of ik dan 4 of 8GB geheugen kies? (Bij normaal gebruik). Het antwoord graag makkelijk en concreet want zoveel weet ik niet van computers af. :) Thanks!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.6K
Kimath
12 jaar geleden
Welke Windows ga je op je pc zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja! Geef ik net antwoord op deze vraag, is ie verwijderd, en nu staat ie er weer! En @Kimath: kijk eens naar de trefwoorden ;)
Kimath
12 jaar geleden
Ik kijk via mijn iPod Touch op de mobiele site, dan zie je geen trefwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trefwoorden
2.3 2.7 ghz macbook pro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis dat ook altijd he, trouwens trefwoorden zijn niet een aanvulling op het antwoord lijkt me, ik zie dat meer als iets wat je en in je vraag meldt en daarna voor terugzoekmogelijkheden nog een keer daar zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, wat veel reacties/antwoorden al!
Ik zat dus te kijken naar de MacBook Pro (had ik misschien in het verhaaltje moeten zetten).

Antwoorden (2)

Even uitgaan van intensief photoshop gebruik als voorbeeld:

2.7 Ghz betekent dat de processor 400miljoen berekeningen per seconde meer kan uitvoeren dan die van 2.3 Ghz. Als jij bijvoorbeeld een moeilijk effect op een foto wil uitvoeren in Photoshop, kan de snelle processor dat sneller verwerken.

Als je bovendien veel foto's tegelijk bewerkt in Photoshop, en bovendien tegelijk surft, en muziek luistert, moet je computer veel tegelijk "onthouden".
Wil alles lekker vloeiend blijven lopen, dan is het handig om meer intern geheugen te hebben. 8GB is 2x zoveel als 4GB intern geheugen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
@Tiramisuus Maak dus niet de fout om te denken dat meer geheugen het geheel sneller maakt, pas als je tegen je limiet aanloopt gaat het minder snel, als je nooit in je leven over de 4GB heengaat is 8GB volkomen zinloos, aan de andere kant kan je wel een factor 100/1000 sneller uit zijn als je wel vaak over de 4GB gaat en 8GB geinstalleerd hebt. Een snellere proc. daarentegen heeft bij bijna elke berekening zin. Met gewoon gebruik ga je niet over de 4GB heen, Photoshop is geen normaal gebruik, dat is professionele software.
2,3 en 2,7 GHz is de kloksnelheid van jr processor.

4GB werkgeheugen is bij normaal gebruik zat, 8GB is, zeker bij gemiddeld gebruik overkill.