Hoe weet ik of een bepaalde grafische kaart wel op mijn pc kan?

of mijn pc het wel aankan enzo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

als je windows xp/vista/7 hebt kan bijna elke kaart er wel op dacht ik. en volgens mij staat er op welke besturingsysteem je nodig hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tachris heeft gelijk.
Daarnaast kun je bij twijfel altijd de oude videokaart meenemen naar de winkel. Zij kunnen dan zien wat voor slot (insteeksleuf) er op je moederbord zit, en je een goede videokaart aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet eerst kijken of jou moederbord de aansluiting van je videokaart ondersteund.

Er zijn 3 soorten aansluitingen":
- PCI

- AGP

- PCI-Express

In het kort: AGP is sneller dan PCi. PCi-e is sneller dan APG.

Nadat je gekeken hebt welke aansluiting je nodig hebt moetje een geschikte videokaart uitgaan zoeken. Als je deze gevonden hebt moetje gaan kijken naar hoeveel deze videokaart verbruikt. Vervolgens moet je kijken naar de voeding in je computer of deze nog vermogen overheeft om deze (vaak meer energie trekkende) videokaart te voeden. Let op: Sommige videokaarten hebben een apparte voedingskabel nodig! Kijk dus of je voeding deze heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag zeker niet vergeten te kijken naar je "power suply" want een grafische kaart die 500 watt nodig heeft op een pc met maar 250 watt zal niet werken . Gelukkig kan je ook een power supply kopen . Als je je grafishe kaart wilt om te gamen zou ik een 750 watt power supply gebruiken want die grafische kaarten vragen veel energie . Als je voor een multimedia pc kiest ( voor hd films enzo ) dan kom je wel uit met 500 watt ofzo of je kan kiezen voor een energiezuinige grafische dan kom je zeker uit met een 250 watt .btw als je niet weet hoeveel watt je pc heeft moet je je pc eens opendoen het staat daar op een sticker ergens.

Toegevoegd na 1 minuut:
Power supply is voeding ik was het woord even vergeten