Advies gevraagd; welk nieuw moederbord en processor moet ik hebben?

HELP! Ik zie door de bomen het bos niet meer!!

Ik wil een nieuw moederbord en processor kopen, maar door de stortvloed aan informatie en vergelijkingsmateriaal op het internet en door de vreselijk vage namen en termen (voorheen was het gewoon "zoveel ghz is goed" en had je single t/m quad core) weet ik het niet meer.

Ik wil er o.a. Photoshop CS5, Reason en relatief recente games probleemloos op kunnen draaien. Met onboard sound. En als het even kan het overgrote deel van de hardware behouden.

Huidige config:
-SATA HDD's (5400 rpm)
-Moederbord: GTDual-STD-G-EC Socket 939/754, nForce 4 MCP Single Chipset (1 processor geplaatst)
-Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
-Ati Radeon HD4600

Iemand advies voor een betaalbare doch krachtige mobo/processor combi?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Heb laatst ook een systeem voor iemand bij elkaar gezocht, heb toen voor een AM3+ moederbord gekozen welke net nieuw zijn en nog de oudere AM3 procs ondersteunen. Systeem bevat ook een SSD goede games videokaart en 8GB intern geheugen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voordeel van de AM3+ moederborden is dat de procs die ervoor gemaakt zijn nog niet eens uit zijn dus over een tijdje (1,5 jaar ofzo) kan je dan een hele mooie upgrade doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kan er natuurlijk voor kiezen de volgende apparaten niet over te nemen van deze lijst:
SSD
HDD
Kast
DVD-RW
GPU

Ik weet niet wat voor voeding je nu hebt die kan wel eens zwak zijn en dan met de eerste de beste GPU upgrade niet meer voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GPU=Graphics Processing Unit
PSU=Power Supply Unit

Andere antwoorden (1)

hangt er vanaf wat je betaalbaar vindt. als je uitgaat van de processors die nu het meest in prijs dalen vanwege opvolgers moet je volgens mij richting amd phenoms x4 gaan kijken, toch nog gauw zo'n 120 euro nu incl am3 mobo. maja mssch moet je ook nog naar n nieuwe voeding kijken dan .de vraag is dus wat je wil uitgeven eigenlijk.