Het duurt ca. 5 minuten voordat ik mijn externe harde schijf kan benaderen via een netwerk usb hub. Weet iemand waarom dit zo lang duurt ? Zie uitleg

Ik gebruik een Belkin Netwerk USB hub om o.a. mijn externe harde schijf op het netwerk te plaatsen. Na het opstarten van de computer verschijnt al snel het controle centrum van de hub en zie ik verbinding met de externe harde schijf. Het duurt echter nog bijna 5 minuten alvorens de schijf fysiek te benaderen is voor windows. Waar kan dit aan liggen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat de hardeschijf te weinig voeding krijgt. Hiervoor zijn speciale kabeltjes, met een dubbele USB aansluiting, zodat de externe hardeschijf extra voeding krijgt.

Het kan ook zijn dat je hardeschijf defect is.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Dit was ooit bij mij het geval.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Defect of te weinig voeding?? Standaard zoekt Windows in gedeelde mappen en dergelijke, dit kost tijd. Als je even op internet zoekt naar "LAN harde schijf traag te benaderen" kom je bruikbare dingen tegen.

Het zou ook kunnen dat het een communicatieprobleem is in je netwerk.