Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen om ook een beetje foto`s en video`s mee te bewerken, waar zal ik dan op moeten letten, de processor,?

intern geheugen en hoeveel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Ik weet niet wat je nu voor een computer hebt, maar ik zou zeggen minimaal i-3 processor en minimaal een ram geheugen van 4 GB. En verder kun je letten op hoe snel de harde schijf draait. Er draaien veel 4500 RTM, maar 7400 RTM is beter, want dan is je computer sneller.

Toegevoegd na 37 seconden:
En niet te vergeten een goede videokaart. Helemaal als je HD video wilt bewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Als je hierop antwoord, kan ik eens kijken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan maximaal ongeveer 900 euro spenderen aan een nieuwe pc maar minder mag natuurlijk ook beter. Ik weet een adres waar ik zelf een pc kan laten samenstellen maar dat is wel duurder denk ik zo Besturingssysteem windows 7 Een video kaart met hdmi is dat er al? dat denk ik van wel maar is wel een stuk duurder als een normale denk ik zo?
En core wat wilt dat zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga dan naar dat adres, daar kunnen ze perfect een pc voor je samenstellen. Een videokaart met hdmi bestaat wel degelijk. Core is van intel. Ik heb een core i5, de snelste processor dat er bestaat.
voor jouw eisen: zorg dat je een videokaart hebt en geen videochip (intel is chip, Nvidea of ATI zijn kaarten, als voorbeeld). een chip levert namelijk minder prestaties. verder minimaal Dual core van 2 Ghz (per core) aan te raden en RAM van 4GB of meer (maar RAM is zelf zeer gemakkelijk uit te breiden). Harde schijf is bijna altijd 5400rpm, alleen de dure modellen hebben 7200 (1000+ euro vaak), dus daar hoef je niet zo op te letten (zet maar onderaan je lijstje met eisen)