Is een usb 3.0 een andere kabel als een 2.0 kabel, en waarin zitten de verschillen?

Ik heb een adapter voor mijn asus transformer tablet met een korte kabel. Te kort. Nu is de aansluiting met de adapter zelf via een usb-aansluiting. Maar als hier een standaard usb verlengkabel tussen zet, dan wordt mijn tablet niet geladen.
Ik vraag me af waarom niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vervelend he, zo een kort kabel. Zit je op de bank met de tablet op je schoot en dan kan je hem niet opladen.
Heb je ook met een docking toetsenbord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik las, 2 adapters voor mn anus
Haha sorry :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht kun je uit bijgaand artikel opmaken waarom het niet werkt.
http://computerworld.nl/article/12124/wat-is-usb-3-0.html

Het beste antwoord

Je twee vragen lijken niets met elkaar te maken te hebben, maar ik denk dat je al op andere fora gekeken hebt.

1. USB 2 en 3 kabels zijn anders USB 3 heeft meer interne bedrading.
2. Een EEE Transformer maakt gebruik van USB 2.
3. De stroom levering is echter bedraad als USB 3.
4. Er zijn mensen die beweren dat een USB 3 verlengkoord dus werkt, USB 2 verlengers werken sowieso niet.
5. Omdat deze ook niet altijd werken is een stroomkabel verlengkoord natuurlijk de simpelste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De aansluitingen zijn hetzelfde zodat 3.0 compatibel is met 2.0, alleen heeft 3.0 meer aansluitingen en meer aders in de kabel om de hogere snelheid te halen. Dus misschien gebruikt jouw tablet die extra aansluitingen om op te laden. (vind ik wel vreemd omdat 3.0 nog maar weinig gebruikt wordt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had op forums gelezen dat de tablet met 11V laadt. Dit zit niet standaard in usb 2.0 volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van elektriciteit weet ik niet veel maar volgens Wikipedia heeft USB 2.0 maar 5 volt.
USB 3.0 is het zelfde als een 2.0 alleen de snelheid want de 3.0 is een stuk sneller maar dat is ook het enige
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope de interne bedrading is anders.