Hoe maak je het beste het scherm van een tablet schoon?

Kan dat met glassex?

Een microvezeldoek is goed, maar als het scherm goed vuil is, blijf je boenen. Is er een vloeistof die goed het vet eraf kan halen en het scherm niet aantast?

Toegevoegd na 4 minuten:
Of een beetje afwasmiddel in een beetje water (flesje)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glassex, alles in een wip schoon.
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry, maar overal op het internet kun je lezen dat je pc-scherm naar de Filistijnen kan gaan bij gebruik van Glassex. Dat geldt vooral voor de coating. Lees onderstaand forumbericht en de discussie op het Radar forum:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51057 Van een ander forum:
Glassex, Glorix of zelfs CRT reinigers zijn dodelijk voor je TFT scherm. Afhankelijk van de kwaliteit van de coating zal het misschien wat langer duren voor het opvalt, maar na een paar keer reinigen weet ik zeker dat het fout gaat. Ik heb een TFT scherm gezien dat na 1x reinigen met CRT reiniger al vervangen moest worden. Dus NIET DOEN! Vochtig doekje werkt toch echt het beste, en niet drukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja CRT en TFT hebben een coating erop. Maar hebben de tablet schermen dat ook? Ik geloof het niet, maar ben niet zeker.
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat weet ik ook niet Gdanonym, misschien een ontspiegelingslaagje tegen de zon? Belangrijkste bezwaar vind ik dat je scherm eeuwig dof blijft als je eenmaal van dat spul hebt gebruikt. Je bleef poetsen! Dat is mijn ervaring tenminste. En ik gebruikte schermreiniger die door BCC werd aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen ipad, maar een Asus Transformer. Wel met glas volgens mij en ik weet niet of er nog een coating op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een spuitflesje met water en een druppeltje dreft?

Antwoorden (9)

gewoon een vochtig doekje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doekje met een beetje alchohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat je eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, op me ipod.
Hoe vies je beeldscherm ook is, het beste is om geen schoonmaakmiddelen te gebruiken.

Wat heel goed werkt is een schone microvezeldoek. Deze onder een hete kraan houden en heel goed uitknijpen. Hiermee je scherm en de rest van je tablet schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vochtige brillendoekjes....daar maak ik mijn laptopscherm ook altijd mee schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doen wij ook, werkt prima voor allerlei beeldschermen
Ik doe het scherm van mijn macbook altijd met een vochtig glasschoonmaakdoekje, en daarna droog met een zachte linnen theedoek. Gaat prima. Sprayen met een product lijkt me minder goed, omdat het dan misschien iets te vochtig wordt. Ik neem aan dat het scherm van een tablet en een laptop niet zó verschillend zijn dat er andere schoonmaak methodes gehanteerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak het scherm van mijn mobiel (HTC Legend) & iPod (Touch 4g) vaak schoon met lcd cleaning set.

Vaak eerst gebruiken op het scherm van je pc of laptop of op je tv. Dan is het "schoonmaakding" nog vochtig genoeg om dit scherm schoon te maken. Anders eventueel een keer sprayen met het busje en dan krijg je je scherm weer zo schoon als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd.. vooral niet met schoonmaak middelen doen. Een vochtige wonderdoek is perfect. Zodra je er met middeltjes (vooral ontvettende middelen) zal de anti reflectie laag van je scherm af gaan, en dit zal het kijk plezier niet bevorderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik vaak billendoekjes, van die veegdingen die je gebruikt om babybillen mee schoon te maken na een luier... Zijn niet té vochtig, laten geen strepen na, en maken alles perfect schoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in elk geval nooit met wc papier of keuken rol! dat bevat kleine hout vezels die krassen veroorzaken.
het veste is gewoon een vochtige doek.. afwasmiddel is een beetje overbodig