Wat is het nut van de extra functionaliteit 'wireless hotspot' op een tablet?

En wat kan je ermee?

Ik heb een tablet met Honeycomb erop (Asus Eee Pad Transformer), welke al met wifi kan werken. Nu zie ik in de instellingen dat je ook een wireless hotspot kan instellen. Waar is die voor en wat kan je ermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Veel Android-apparaten beschikken over mobiel internet (3G). Met de functie "Wireless hotspot" kun je je apparaat zo instellen, dat het een wifi-toegangspunt wordt. Je zou dan met bijvoorbeeld een laptop gebruik kunnen maken van de internetverbinding van je tablet.

Volgens mij heeft de Asus EEE-pad nog geen 3G, dus is deze functie in jouw geval overbodig.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik maar denken dat die 3G niet nodig is omdat ik via mijn telefoon zou kunnen gaan.
http://www.goeievraag.nl/vraag/android-tablet-telefoon-internet-toegangspunt.204917 Nog steeds vind ik een 3G op de tablet overkill. Bedankt voor je antwoord. +1

Andere antwoorden (1)

Zo kan je andere apparetn via Wi-Fi op het 3g netwerk laten komen. Bijvoorbeeld Laptop op een camping via jouw EEE met 3G module op het 3G netwerk laten.

Toegevoegd na 35 minuten:
Lees dit trouwens even als je het andersom wil doen:

http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=5933
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bamibal hierboven al aangeeft, heeft mijn table geen 3G.