Hoe verander je 32 bits pc in een 64 bits pc?

Ik zou willen weten hoe ik mijn 32 bits pc in een 64 bits kan veranderen.. Ik snap wel dat ik er dan onderdelen uit moet halen maar welke zijn dit dat alleen de procesoor of meer dingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een 32bits OS op een 64bits PC draaien (komt vaak voor), als je even je CPU naam/nummer opgeeft (configuratiescherm>systeem) kunnen we zeggen of dat het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat 32 bit bestuuringsysteem

Het beste antwoord

de meeste moderne pc zijn al 64 bits
en dus hoef je alleen de software op 64 bits te krijgen
je kan de vista of windows 7 advisory test doen die vertel je wel of het mogelijk is
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik die test doe staat er dat alles goed is maar dat ik alleen meer ram geheugen nodig heb ( wat ik er binnenkort in ga bouwen)
capthavoc
12 jaar geleden
Geen probleem dus als je nu vista of xp hebt kun je een upgrade windows 7 kopen
heb je meerdere pc dan is een famlie pack upgrade erg goedkoop kan je 3 pc mee upgraden
krijg je zowel de 32 bits en 64bits dvd let wel als je 64 bits doet dan moet je clean installen en je kan niet een 32 bits geactiveerde versie win7 veranderen in 64 bits dus meteen door naar 64 bits
anders loop je het risico dat het serienummer niet meer werkt ze zijn er wat soepeler mee de laatste tijd maar doe het toch maar niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oow helaas ik heb er al windows 7 ultimate op staan...Maar als ik er een nieuwe harde schijf .. procesoor etc in doe moet ik tog weer een windows versie installeren...?
capthavoc
12 jaar geleden
Een harde schijf doet er niet zoveel toe
maar een cpu wordt inderdaad anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wil er een nieuwe harde schijf cpu en procesoor in doen

Andere antwoorden (1)

Je hele moederbord!

Je kunt niet zomaar een 64bit CPU op een 32bit moederbord zetten... de hele architectuur is anders...

Je geheugen kan wel op het andere bord, beter nog, 64BIT kan met meer geheugen werken... (als je ook een 64bit besturings systeem hebt)