Moet je perse een dure PC Cooler hebben of kan het ook gewoon een goedkope zijn?

ik wou graag een goedkope cooler kopen maar twijfelde omdat ik wou weten waarom ik persee een duurdere nodig zou hebben ... ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi feyenoord100,

wat het meest belangrijk is: is het koelvermogen in K/W
hoe kouder hij blijft, des te beter is de koeling.
daarmee kan je koelingen vergelijken.

een ander punt is het lawaai, een goedkope koeling van hetzelfde koelvermogen maakt meer lawaai dan een dure.

een peltier element (soort koel/verwarmings diode) maakt geen lawaai, want er draait geen ventilator.

een grote zware ventilator op een klein koellichaam maakt meer lawaai dan een kleine ventilator op een groot koellichaam.

kortom, is lawaai niet erg, dan volstaat de goedkope koeling.
staat de PC in de woonkamer, dan moet het lawaai minimaal zijn. als hij in de slaapkamer staat, probeer dan een zo geruisloos mogelijke koeling (peltier overwegen)
dan is zelfs de ventilator van de voeding te lawaaierig.
dus een PC hoort eigenlijk niet in een slaapkamer thuis.

ook hier heb je te maken een prijs - kwaliteit verhouding.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info

Andere antwoorden (3)

Het ligt er aan hoeveel lucht ie kan verplaatsten..

een grotere fan kan meer lucht verplaatsen dan een kleine bijvoorbeeld... en zal dus beter kloelen...

Ook je koelblok is belangrijk, hoe meer ribben die heeft, hoe makkelijker hij zijn warmte kwijt kan... combineer die 2 en je hebt een goede koeler....

Ik zou vragen of ze weten wat het verschil is (buiten de prijs en het merk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wou dit kopen
http://www.mycom.nl/Product/Koeling-Processor-Koeler/Cooler-Master-Coolermaster-AMD-Cooler/297991
Is dit een goede en zo niet zou je dan hier een link kunnen plaatsen naar een cooler die ik zou moeten kopen Er moet wel een AMD Athlon X2 in het liefst een cooler van die site (Mycom)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vooral: goed schoonhouden!
Hoi,
Ik neem aan dat je al een koelventilator hebt .... neem die mee, want het formaat moet hetzelfde zijn. En ja, je hebt ze in soorten en maten. Maar duur is niet altijd 'goed'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Scythe Mugen 2 kost € 35,- en komt goed uit alle testen.