welke processor is beter voor gamen ?

Ik moet kiezen tussen een Intel core i7 2600
of een AMD phenom 2 X4 965 4x 3200 MHz 4x 512 Kb 6144 Kb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

even heel lullig, het zal niks of weinig uitmaken;
er zijn weinig games die op dit moment meerdere cores belasten, en al doen ze dat dan is die belasting dusdanig laag dat je het zelfs met 2 cores al red.

ik heb een amd 550 BE, 2 cores op 3200mhz en ik ben nog geen enkele game tegengekomen die een of allebei de cores flink belast..

even heel lullig, intel's zijn vaak wat sneller, maar duurder
amd krijg je meer snelheid voor je geld, en aangezien ze allebei meer dan snel zat zijn voor gamen, kan je beter voor de AMD gaan en het restant uitgeven aan een lekkere 3d kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Intel core i7 2600.

Zie bron voor benchmarks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij gaf aan te willen gamen, niet pi te berekenen etc.. noem mij 1 game die de processor dusdanig belast dat er een merkbaar verschil is tussen deze 2 en ik trek me voor altijd terug van goejevraag.nl. tot die tijd, heeft een cpu score dus weinig te maken met deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een computer is echter wel een aankoop voor meerdere jaren. In de game-sector gaat de technologie razendsnel, en er zullen in de nabije toekomst vast games komen die alle cores wel degelijk zwaar belasten. Om daar op te anticiperen kun je dus beter voor de Intel Core I7 gaan. Daarbij komt dat de Intel Core i7 2600 een hogere kloksnelheid heeft per core. Of is het onzin wat ik zeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja want dat zeggen ze al sinds de komst van de eerste dual cores (euh, 6/7 jaar terug?). kloksnelheid zelf zegt ook niks, kijk dan naar berekeningen per seconde. gebruik je eigen bron en zie dat een intel 3.33ghz sneller is als een 3.4ghz in de game sector gaat de technologie nu juist weg van cpu processing, kijk naar nvidia physics, openCL etc. games van tegenwoordig komen met grafisch geweld, dus je hebt een dikke 3d kaart nodig, met veel geheugen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verklaar je dan verschillende FPS-scores bij verschillende processors, ceteris paribus uiteraard?
Voorbeeld:
http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/20
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€ 259,90* 2600k
€ 132,90* amd 970 dat verklaart het 1e grafiekje, en die paar fps dat het scheelt ben je beter uit met een 120 euro duurdere 3d kaart, 120 aan geheugen, of 120 aan games ;) prijzen btw van alternate.nl
Nou ze zijn allebei super, waar je beter naar moet kijken is je videokaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een AMD procesoor staat bekent om het gamen dus zou zeker voor dat gaan als het alleen om gamen gaat een Pentium procesoor is meestal voor alles wat ... Maar je zal naar meer dingen moeten kijken dan alleen de processor voor games zoals videokaart geluidskaart etc