Hoe kan ik een cd-rom van 8 cm doorsnee software laten installeren op mijn computer? In het cd-rom station passen alleen cd's van 12 cm.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een apparaat gekocht waarmee je muziek van LP's op de computer kan zetten. Nu is de meegeleverde cd-rom om de software te installeren zo klein dat 'ie niet in mijn cd-rom station past, omdat daar alleen cd's in passen van 12 cm doorsnee. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.7K

Antwoorden (8)

die kan je cdrom speler ook aan hoor :) Probeer maar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn adaptors voor, die leg je in het laatje van de cd, daar past dan weer de kleinere cd in.
vriendelijke groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal past zo'n cd'tje ook gewoon, het laatje heeft dan een dieper stukje daarvoor. Als het echt niet past zal je een andere cd-speler moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon in het midden leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou geen probleem moeten zijn.

Een "normale" cd lade ziet er zo uit (zie afbeelding) daar kun je hem gewoon in het binnenste ringetje leggen.

Bij een laptop cd lezer kun je hem er net als bij een normale cd gewoon op klikken.

Heb je er zo een die hem opeet (net als in de Wii of in een MAC) dan heb je een probleem. Dan kun je hem het beste in een computer stoppen die hem wel kan lezen en de software die erop staat kopieren naar een USB en dan op jouw eigen computer installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Moedertjelief,

zoals je vroeger bij grammofoonplaten (singles) een 'middenstukje' had, om grote gaten klein te maken.
zo heb je voor mini CD's 'buitenringen' waarmee je kleine CD's groot kan maken.

meestal zitten er in de CD lade al ringen, waarin je de kleine CD kan leggen.

mocht jouw CD speler dit niet hebben, vraag dan bij de reguliere CD handel naar deze ringen.
ik heb ze ook liggen, maar omdat ik die al jaren niet meer gebruik kan ik ze neit zo snel vinden.
anders zou ik er een foto van hebben bijgesloten.

suc6,
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou ook de stuurprogramma's van dat apparaat van het internet kunnen downloaden. daar staan vaak ook nieuwere versies op van stuurprogramma's etc..

overigens past zon cd tje in al mijn cdrom/dvdrom spelers hier, ik heb wel ooit problemen gehad met cd rom speler van een laptop, dit was zon gleuf die de cd opeet (zoals autoradio)

als hij echt niet past, en je kan helemaal niks vinden op de website van de maker van het apparaatje, vind dan een computer waar het wel past, en eventjes vanaf cd naar usbstickie kopieeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel computers kan hij gewoon in het midden van de DVD/CD-poort liggen.