Is reparatie van apple producten duur?

Ik heb gehoord dat als er iets kapot is aan bv je macbook dat reparaties dan extreem duur zijn, wat is hier van waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het antwoord op deze vraag is van toepassing op ieder product die vandaag de dag gemaakt wordt.

Als je product binnen de "garantieperiode" valt moet je bij Apple géén herstellingskosten betalen. Als je wél buiten de garantie valt kan je, zoals je terecht opmerkt, beter een nieuw toestel kopen. Het is wel enorm verspilzuchtig, maar het kost je veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Extreem duur is natuurlijk relatief. Macbooks zijn in aanschaf ook duurder, volgens sommigen extreem veel duurder.

Veel gebruikte onderdelen zijn duurder dan bij Windows laptops. Als je mijn scherm ziet naast de gemiddelde Acer van 300 eurie ....'geen commentaar'....

Tja dat een reparatie aan mijn scherm dan ook meer kost als die aan een Acer is logisch.

Veel 'kleine zelfstandigen in de computer reparatie branche' beginnen niet aan apple laptops, waardoor je automatisch bij een apple dealer uit komt die er apple gecertificeerde spullen in stopt en een apple uurtarief rekent. Dat gaat dan niet anders als wanneer je je Dell naar Dell stuurt.

Vergelijk het met of je je auto naar een vakgarage brengt of naar de dealer voor onderhoud.

Dus je bent met reparaties aan een MacBook meer kwijt als met reparaties aan een 'goedkopere' laptop. Maar 'extreem duur'. Ik heb 9 jaar geleden voor het laatst betaald voor een reparatie.

Eerste jaar heb je garantie. En als die verlopen is, kan je een aantal dingen zelf doen met de duizenden instructie video's op het internet.
Bijvoorbeeld http://www.ifixit.com heeft er veel.