Wat te doen aan een NAS schijf die steeds vastloopt ?

Ongeveer 3 weken geleden kwamen we na een week vakantie thuis en bleek dat in die week ergens een probleem is ontstaan met de internetverbinding. Na lange sessies met de helpdesk is de verbinding tussen de copperjet modem en de linksys router opnieuw ingesteld, Hiervoor zijn o.a. de dhcp gereleased en gerenewd en naar ik meen ook de ip-adressen gereset.
De verbinding werkt weer perfect, maar sinds dezelfde tijd valt de verbinding met de WD-storage NAS schijf weg. Als ik ga kijken in het configuratiescherm van de router (dhcp client table) staat hij er nog wel bij, hij is echter niet meer benaderbaar vanaf een van de computers in het netwerk. Het lijkt of hij vastloopt. Ik heb reeds diverse malen de NAS gereset. Enkele minuten gaat het dan goed, maar steeds na een paar minuten gaat het weer mis.
Het tweede euvel is, dat hij tergend traag is sinds die die. Vermoedelijk heeft een en ander met elkaar te maken.

Weet iemand raad svp ? Het is de back-up schijf :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik heb/had hetzelfde probleem met mijn WD MyBookWorld. Bij mij wat het probleem dat de NAS na een bepaalde tijd automatisch in slaapstand ging.
Kan jij in de instellingen van je NAS komen (typ je ip-adres (watismijnip.nl) in in je browser)? Als je ingelogd bent, kan je de slaapstand uitzetten.