Windows zegt dat mijn video kaart 512MB is terwijl het 1GB is.

Ik heb een ATI Radeon HD 4530 series video kaart met 1GB geheugen, maar als ik in apparaat beheer van windows kijk staat er dat de video kaar 512MB heeft. Er zijn stuurprogramma's voor want hij is al up-to-date.

Mijn vraag is: Hoe kan dit en hoe kan mijn video kaart weer naar 1GB krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je Videokaart heeft maar 512MB geheugen geen 1GB. Laat maar het bewijs zien van een HD4530 met 1GB geheugen, die bestaan niet, ik kan ze iig niet vinden. Sowieso zou een 4530 denk ik niet eens wat hebben aan 1GB, daar is ie niet krachtig genoeg voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waarschijnlijk heeft je videokaart maar 512 mb ingebouwd maar is in staat om daarnaast gebruik te maken van de standaard geheugen in je pc voor videotaken
hij heeft dus een soort mogelijkheid om tot 1 gig te gebruiken dus 512 mb van het normale geheugen in beslag te nemen
capthavoc