Ik moet een keuze maken tussen 2 monitoren. De Samsung P2470H of de ASUS VE278Q. Welke is beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Misschien gaat het er hier niet om, welke beter is, maar wat je zelf wilt. Want als ik mij niet vergis, is de ene monitor 24 inch en de andere 27 inch. En dat scheelt echt heel veel. Ook de prijs. De Samsung heb je al voor 200 Euro, en voor de Asus zul je 300 Euro mee moeten nemen. Het zijn dus totaal verschillende monitoren.

M.i. zul je in beide gevallen een kwaliteitsmonitor hebben, dus daar zit het probleem niet zo. Vraag jezelf af, of je 24 inch te klein vindt, of dat je echt wel zo'n enorm scherm van 27 inch op je bureau wilt hebben staan. Zo'n grote monitor lijkt in de winkel kleiner dan bij jou thuis.

Verder kan het ook afhangen van kleine dingen. Als je flink googelt, kom je veel reviews tegen, en vanzelf ook zaken die mogelijk belangrijk voor je zijn. Reviews zeggen niet alles, maar als 2 mensen ergens schrijven, dat b.v. de kijkhoek van de Asus wat tegenvalt, of dat de Samsung zo onhandig in hoogte verstelbaar is, dan weet je al weer wat meer.

Het mooiste is, om naar een winkel te gaan, waar ze allebei staan. Dan kun je vergelijken. En natuurlijk kun je het ook uitproberen: bij veel winkels zoals Paradigit, Computerland en MyCom, kun je zo'n ding kopen, en als je voorzichtig met de verpakking en de monitor zelf omgaat, kun je 'm gewoon binnen 7 dagen terugbrengen. Als je de 24 inch koopt, en hij bevalt niet, of hij is toch wat te klein voor jou, dan kun je alsnog de 27 inch kopen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je moet gewoon eentje kiezen wie je mooi vind eigelijk zij ze even goed want een monitor is een monitor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
samsung P2470H heeft full HD, is energiezuinig;
maar de ASUS VE278Q heeft 120-Hz display en reageert dus heel snel (handig voor gamers), en daarnaast geeft hij wel hele mooie kleuren...
aan jou de keuze om te kiezen (ik zou voor de ASUS gaan)

Toegevoegd na 10 uur:
ik heb even wat meer onderzoek gepleegd, het blijkt dat de asus ook full HD heeft...