als ik mn laptop aanzet krijgt ik eerst een zwart scherm met onder: F9 CHANGE BOOT DEVICE ORDER EN F10>BIOS Setup options dan Missing system. Help me

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

het lijkt erop dat je partitie gesneuveld is of dat je schijf het begeven heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal opnieuw moeten installeren vrees ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je hebt er een USB stick inzitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen usb-stick en ook geen cd in de lade zit dan is inderdaad de masterbootrecord op je harde schijf gewist, daar zijn veel virussen expert in.
In ieder reclameblad staan onder 'Personeel aangeboden' vast wel hulpvaardige techneuten die je tegen een bepaald tarief het ding wel weer op gang weten te helpen.
Echter, de betere computerwinkels hebben jouw altijd al een startschijf meegeleverd tijdens de aankoop, met daarop een Windows-copie. Plaats deze Windows-startschijf in de lade, doe lade dicht, zet direkt de computer helemaal stroomloos (om virussen stroomloos te zetten), en zet hem daarna weer aan. Volg niet het "Installeren?" maar optie "reparatie/update" en doe wat gevraagd wordt.
Lukt dit nog steeds niet dan ga je middels de F8-toets tijdens opstarten over op een dos-prompt en op deze regel tik je: FDISK/MBR entertoets maar weet niet of dit in Windows-7 nog steeds nodig is: 7 is tamelijk slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je start-up sequence staat niet goed. In de bios even je hdd als 1e device markeren. Houdt je dan nog problemen heb je ws een ander probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een vrij vaak voorkomend probleem bij HP laptops. Als U opstart en die melding ziet,drukt U dan eens kort herhaaldelijk achter elkaar op de "ESC" toets. Hopelijk kunt U dan een systeemherstel (laten) uitvoeren.Dit is bij diverse laptops namelijk mogelijk. U kunt inderdaad in de BIOS al zien of de harde schijf wordt herkend. Nergens herkend,dan is de HD defect . ( ik kan het me bijna niet voorstellen,maar het kan ook nog een defect moederbord zijn,een loszittend kabeltje of een temperatuurprobleem,onjuist afgesloten en nog wel wat meer.) Hopelijk is voor ons- de beantwoorders- te lezen,over wat U al heeft geprobeerd. Helaas geeft U iets te weinig info. Windows versie,etc,merk Laptop type ..etc.

Groet:Zoekertje