waarvoor heet een lap top een laptop lap betekend tog shoot ?

elke keer als ik mijn lap top op mijn lap (schoot) Zet word ie tog echt te warm hoor...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (7)

Exact. Laptop betekent dus letterlijk. Bovenop schoot. Dit geeft dus aan dat ze handzaam en licht genoeg zijn om op je schoot mee te kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is een laptop in principe een schootcomputer. Maar door de steeds toenemende computerprestaties, produceren moderne computers ook steeds meer warmte. Het wordt daarom tegenwoordig ook afgeraden om te lang met een laptop op schoot te zitten, zeker als je later nog kindjes wilt kunnen maken ;-)

Er zijn wel speciale kussentjes voor op schoot, waar je je laptop op kunt zetten.
bamibal
12 jaar geleden
Toen computers NET populair werden (eind jaren tachtig, begin negentig). Werden veel woorden naar het nederlands vertaald. Laptop werd een 'schootcomputer' genoemd. De term 'browsen' werd in de eerste vertalingen nog 'grasduinen' genoemd.

Tegenwoordig spreekt men meer van een 'notebook' omdat de grootte (min of meer) overeenkomt met een A4 formaat terwijl de eerste schootcomputers nog echt bouwwerken waren. Het warmte probleem is meer van deze tijd omdat de processors sneller zijn geworden (frequentie) en daardoor meer vermogen verbruiken.
12 jaar geleden
Een laptop is een schootcomputer, maar als ie te warm wordt moet je een kussen op je schoot leggen en de laptop erop zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laptop = Schoot computer
Desktop = Bureau computer
Palmtop = Hand(held) computer

Simples ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vroeger toen de labtop net kwam noemde men dit labtop omdat je een computer had welke je op je schoot kon nemen.

nou is enkele jaren terug gebleken dat de labtop medisch niet goed voor je is.

vanwege deze ontdekking heeft de labtop een soort van naamverandering gekregen de labtop van toen werd een notebook. zoals je ze tegenwoordig nog steeds in de winkel ziet.

je hebt nog steeds een labtop het verschil is dan ook dat een labtop vaak wat duurder is en dat deze wel medisch verantwoord is ( word geacht ).

Omdat je labtop volgens jou erg warm word kan het zijn dat je dus geen labtop hebt maar een notebook.

ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger had je inderdaad alleen maar laptops.
Tegenwoordig zijn ze te onderscheiden in klasse.
Desktop; een grote kast met een los beeldscherm

Nettop; een kast ter grootte van een boek met een los beeldscherm

Laptop; een draagbare computer voor gebruik op tafel (wordt niet meer gemaakt)

Notebook; een lichte draagbare computer (huidige standaard) ook wel de desktop vervangers genoemd.

Netbook; een kleine en energiezuinige notebook zonder CD/DVD-speler

Let wel op de koeling van je laptop. Soms zuigt die aan de onderkant wat wel eens geblokkeerd wordt door je schoot of een kussen ed. Hierdoor kan die overhit raken met de gevolgen van dien.
De meeste gaan dan uit door de beveiligingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar-wie die min? Zinloze minaar.