Kun je in de garantie-periode een nieuwe pc eisen nadat deze al 3 keer ter reparatie is opgestuurd naar de fabrikant?

Ik heb de Aspire X3200, een mini desktop. Bij Acer zeggen ze telkens dat het een software fout is of dat de datakabel opnieuw is ingeplugd (?), laatste keer is er een nieuwe dvddrive in gezet maar ik blijf problemen houden met opstarten en de pc blijft continu hangen.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb zojuist contact gehad met de winkel waar de pc vandaan komt. Hun oplossing is dat ik deze keer niet zelf rechtstreeks Acer benader maar dat zij dat doen, en er een escalatieformulier bij voegen. Als Acer dan nog niet over de brug komt met een oplossing, zorgt de winkelier dat ik een nieuwe krijg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij computers blijft het vaak een lastig verhaal waar een fout exact zit. Maar dat maakt niet zoveel uit. Jij hebt nu driemaal een storing gehad en wilt de koop ongedaan maken of een ander apparaat.

In het kort:
Stuur klachten dossier en uitgevoerde reparatie's
Bijvoegen een kopie van bewijs van aanschaf.
Voorstel welke jij wenst.
Tijdlijn waarbinnen jij een oplossing (geen reactie maar oplossing!) wilt.
Geef aan dat je contact zoekt met eerder genoemde consumenten organisatie's.

Stuur dit pakket naar de verkopende partij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik dacht het wel of ze het doen is den tweede. Vaak helpt het om programma's als Kassa er bij te hallen dan doen zoe opeens alles voor je.

http://kassa.vara.nl/portal

of Tros Radar.

http://www.trosradar.nl/

Ik zou ook veel klachten brieven stuuren en dan niet via mail want dan is de klacht niet officieel maar via aangetekende post of een fax bij deze manieren heb je zelf bewijs dat de klacht is aangekomen.

Je kan ook contact op nemen met de Consumentenbond maar dan moet je vaak lid zijn voordat ze je helpen.

http://www.consumentenbond.nl/wordlid/algemeenconsumentengids/?cid=sea_google_algemeen

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan sowiezo een nieuw produkt eisen als het produkt dat je hebt gekocht niet deugelijk is. In een eerdere vraag heb ik inmiddels al verwezen naar artikelen 185 en 186 boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.