Hoe kan ik mijn webcam benaderen?

Ik heb een Win7 PC met een merkloze Win7 compatible webcam erop aangesloten. De PC heeft hem herkent en ik zie hem in mijn apparaatbeheer. Die zegt dat hij goed functioneert en dat de besturingssoftware up to date is. Maar hoe benader ik hem nu? MSN en Skype zien geen cam. Mijn laptop had een ingebouwde cam die ik onder "Mijn Computer" terug kon vinden, maar daar zie ik deze ook niet. Ik heb hem al verwijderd en opnieuw aangesloten, dan duikt hij opnieuw op in apparaatbeheer maar verder dus nergens.

Wat kan ik nu nog proberen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je bij aanschaf iets van een driver gekregen, of is het juist de bedoeling dat deze driverloos moet werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was geen driver bijgeleverd.

Het beste antwoord

Het feit dat hij merkloos is maakt het er niet eenvoudiger op.
Ga in apparaatbeheer naar de eigenschappen van de camera→tabblad Details. In het vak "eigenschap selecteer je het hardware-ID. Deze kopieer je en plak je in je grote vriend Google. Over het algemeen geeft dit een aantal bruikbare aanwijzingen omtrent de herkomst van het apparaat en eventuele bijbehorende software.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gelukt! :)

Andere antwoorden (1)

Je zult eerst moeten beginnen de juiste software te installeren. Daartoe haal je de camera uit je usb. Software installeren en dan pas aansluiten. Dan herkent je computer de webcam wel op de juiste manier. Plug en play lijkt vaak makkelijk maar is het in de praktijk meestal niet