Mijn Windows Media Player "stuttert" soms. Waaraan ligt dat?

Soms worden de beelden vertraagd weergegeven. Dus niet vloeiend. Maar na een half uur is dat bijvoorbeeld voorbij en zeker als ik mijn pc terug op start en windows media player start, is het voorbij en werkt Windows media player perfect.

Ik heb ook eens tijdens het stutteren het proces "beheer van bureaubladvensters" uitgeschakeld (dwm.exe in processbeheer) en dan is het stutteren ook voorbij. Maar dan schakelet windows 7 wel over op Windows Basic thema.

Mijn grafische kaart is ATI Radeon HD 5700.
Instaleren van nieuwe driver heeft niets geholpen, stutteren komt terug. Maar dus als ik het proces dwm.exe uitschakel, is het stutteren ook voorbij. Dus heeft waarschijnlijk toch met de aero effecten te maken. Maar mijn grafische kaart is toch goed genoeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dag vandaag,

Aero effecten hebben een degelijke invloed op de kwaliteit en het multitasken van de PC en tevens ook videos bekijken.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij op een andere laptop.
Windows 7 Basic draaien is volgens mij de beste oplossing. De meeste mensen kiezen telkens nog voor het classic thema. Dan werkt alles nog sneller

Met vriendelijke groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit met alle filmpjes of bepaalde 1080p x264 geencode filmpjes in een .mkv container? Doe eens het volgende tijdens het afspelen van zo'n filmpje: doe ctrl-alt-del en start taakbeheer. Als je ziet dat wmp nu steeds 100% of bijv 50% bij een dualcore trekt dan kan het ook aan de filmpjes liggen.

Als het daaraan ligt zou ik even het k-lite codec pack installeren en zorgen dat MPC-hc player je videokaart gaat gebruiken om mee te helpen met het decoderen van video. Op het moment dat je dat namelijk niet instelt komt alles op de CPU te liggen. Je kan dat later zien als alles goed is ingesteld dat je CPU nog maar <5% werkt bij het afspelen van zware films.