welke processor is beter/sneller?

Wat is beter:
een AMD Athlon 2 X4 640 (4X3,0GHZ)
óf een Intel Core 2 Quad 6600 (4X2,4ghz)?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ze liggen dicht bijelkaar maar de AMD is iets beter. Vergelijk moet je goed lezen. Zodra een element in mm:ss staat is deze in tijd uitgedrukt dan geldt lager is beter soms staat het in punten of fps uitgedrukt dan geldt hoger is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kern tot een snelle computer is allang niet meer alleen de CPU.. die tijd is wel geweest... Goed, veel en snel geheugen is net zo belangrijk, als het niet belangrijker is... en veel CPU cache....een 4x3.0 ghz is waardeloos op (te) weinig geheugen... een bord met een snelle FSB garandeerd dat je snel geheugen kunt plaatsen.. hoe sneller CPU en geheugen kunnen communiceren, hoe makkelijker alles loopt...

Mocht je een CPU kiezen... ben je een Gamer? AMD..
Al het andere? Intel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat AMD voor gamers is is echt een heel heel oud verhaal dat was meer dan 6 jaar geleden zo, tegenwoordig heeft Intel al weer een tijdje de absolute prestatiekroon in handen, ook in games. http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/Gaming-Left-4-Dead-2,2433.html Blauw:Intel Groen:AMD , zoals je ziet duurt het een tijdje voordat AMD in beeld komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjah, zo zie je maar weer... er veranderd veel...
Ik ben jaren geleden van Windhoos afgestapt... wellicht dat ik daarom daar ben blijven hangen :-)
hoi 180cclol,

welke motor is beter, de benzine of diesel motor?
als één van deze twee werkelijk beter is dan de andere, dan zou die andere er lang niet meer zijn.
zo ook bij processors, de motor van de computer.

het gaat om de toepassing, die (mede) de keus bepaald.
voor 'dagelijks gebruik' maakt het niet zo veel uit.
personenauto's zijn er ook in diesel en benzine uitvoering.

dus kies de voordeligste.

veel suc6, groeten, Dré