Help, laptop is stom, drivers kwijt?

Heb windows opnieuw geïnstalleerd op mijn Asus A25. Had dat al eens eerder met succes gedaan, maar vorig jaar is er een andere harde schijf ingezet en nu komt er geen geluid meer uit. De reparateur is failliet gegaan en onbereikbaar en ik kan hem dus niets vragen.Ik weet niet of er een andere geluidskaart in is gegaan waardoor mijn drivers niet meer werken. Hoe kan ik dat controleren? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij een laptop zit de geluidskaart bijna altijd onboard op je moederboard.

Als er een nieuwe geluidskaart in zit zou je dus waarschijnlijk ook een nieuw moederboard hebben. Dat is meestal niet goedkoop. Dus als je reparatie onder de 200 euro was gok ik dat er geen nieuw moederboard en dus ook geen nieuwe geluidskaart in zit.

Heb je hier al gezocht?

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Er is ook een tooltje om te checken welke hardware je hebt. Ik weet alleen niet of deze gratis is:

http://www.drivershq.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien kan je PC Wizard een gebruiken om te zien welke hardware je hebt.

SIW is ook zo een tooltje.

En ja computer zijn stom. Ze kunnen niets uit hun zelf. Daarom zijn er programmeurs nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, met stom bedoelde ik dus 'mute' niet dom, dat ze dom zijn wist ik al.