Is het verstandig om een lcd tv te gebruiken max. 32 inch die ook dienst kan doen als pc scherm op de kamer van mijn zoon??

Nieuwe te kopen Pc met nieuwe lcd tv

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Verstandig en praktisch neen. Leuk voor spelletjes wellicht (maar dan wel met een geschikte afstand tot het beeld en niet op zo op bureau).

Als je DVI-uitgang op dje PC hebt, kun je met een DVI-HDMI kabel het beste beeld op je LCD krijgen.

Anders moet je de normale analoge aansluiting gebruiken (mit de LCD-TV over deze ingangen beschikt, anders is het niet mogelijk een LCD-TV aan de computer aan te sluiten). Verder moet de LCD-TV snel genoeg zijn om de computerbeelden te kunnen verwerken (anders streept en smeert het beeld bij snelle beeldbewegingen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je als ouders te denken

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen dat kan prima, maar dan zou ik rekening houden met:

* grootte van de kamer, 32 inch is best groot om als pc scherm te gebruiken, zeker als de kamer niet zo groot is kun je het overzicht op een groot pc scherm snel kwijt raken.

* refreshrate (verversing snelheid): bij een refreshrate hoger dan 8 m/s (black to white) is het scherm niet echt te gebruiken als pc scherm (althans niet om te gamen iig)

* aansluitbronnen op tv: het liefste sluit je dat soort schermen aan met hdmi, met zo'n aansluiting komt het beeld van de pc het beste tot zijn recht (zeker als je hd materiaal gaat bekijken)

* de pc heeft ook wel een redelijk goede videokaart nodig als je optimaal gebruik wilt maken van een 32 inch lcd tv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat gaat heel gemakelijk.HDMI of super vhs out vanuit de computer.Alleen de energie rekening gaat erg hoog worden.De tv gebruikt in zijn eentje net zo veel stroom als 5 laptops