Wat voor intern geheugen moet ik kopen? Lees extra uitleg a.u.b.

Beste mensen van GV,

Ik heb in mijn laptop een HP compaq 6720s de volgende intern geheugen module:

Merk: ProMos 1GB 2Rx8

Verdere informatie: DDR2-667MHz-CL5
PC-5300S- 555-12-E1

Nu wil ik mijn geheugen van mijn laptop uitbreiden met 2 GB extra. Maar ik zie op sites waar de assesoires van mijn laptop waaronder intern geheugen ook modules vallen met 800 Mhz.

Ik meende vroeger te horen dat je goed moet kijken naar modules want soms kunnen ze elkaar flink tegen werken (vastlopers door uitbreiding)

Verder zie ik bij de uitleg op sites CL3, CL4 staan etc.

Mijn vraag is nu: Waar moet ik mee opletten waardoor ik geen problemen krijg met het erbij stoppen van een 2 GB module?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Toen ik voor mijn vorige computer extra geheugen kocht, wist ik ook niet waar ik het over had. Ik kon wel het geheugen vinden, maar de rest zei me niks.

Ik heb het geheugen toen uit de computer getrokken, ben ermee naar een computerwinkel gegaan waar ze ook losse onderdelen verkopen, en heb gezegd: dit is het geheugen wat ik nu heb, ik wil het graag uitbreiden.

De winkelier heeft toen voor mij iets passends gezocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn moeder zit nu met hetzelfde probleem. Zij kan het geheugen niet vinden in haar computer. Daarom heb ik haar aangeraden, haar hele computer naar zo'n winkel te brengen, en te zeggen dat ze het geheugen wil uitbreiden van GB naar GB.

Als ze op een rustig moment komt, zullen ze zeker bereid zijn haar hiermee te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje wel voor je antwoord :) alleen ik ben Nederlander en ik ben een koopjes jager en als het aankomt op elektronica aankoop is het altijd goedkoper via internet:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo dacht ik vroeger ook. Via het Internet spaar je misschien € 10. Het uitzoeken kost je een hoop tijd, en je loopt het risico dat je toch iets koopt dat niet past. Ik heb besloten dat ik liever € 10 uitgeef als ik daarvoor een hoop tijd bespaar, en geen verkeerd spul kan kopen. Voor jou kan die afweging natuurlijk anders liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook voor de vrekkenoplossing kunnen gaan: bij een winkel de info achterhalen, vervolgens alsnog via internet bestellen. $-)
(P.S. Doe dit niet als je nog bij die winkel terug wil komen)
Als je een 2GB bankje ernaast wilt zetten moet het gewoon DDR2 zijn draaiend op 667Mhz. Anders draait hij maar op 1 bankje.
Je kunt er wel voor kiezen het te vervangen voor bijvoorbeeld DDR2 geheugen tot 4GB met een hogere bussnelheid. Zolang het maar op dezelfde technlogie en snelheid draait.