Hoe haal ik mijn ouders over voor een DJ lichteffect?

Ik heb een leuke DJ Laser gezien van €70 maar wil nu nog mijn ouders overhalen om hem te mogen kopen!

PS: Wat moet ik zeggen en wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Vertel waarom het zo'n prachtig ding is en waarom je 'm echt nodig hebt. Dat je 'm vaak gaat gebruiken etc.

Misschien kan je er zelf ook een deel van meebetalen ofzo? Als je maar niet gaat zeuren want dat is heel irritant.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ooh je gaat 'm al zelf betalen.

Leg uit dat het geen overlast gaat bezorgen.
Waarom willen ze niet dat je 'm koopt?
Bedenk tegenargumenten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hen gewoon merken dat je dit echt graag wilt en dat je er dan ook voor gewerkt hebt om het geld bij elkaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat je nog jong bent, dat je goedkeuring van je ouders moet hebben.. Ik heb vroeger een kleine drive-in disco gehad, ook lasers..
Je kan op verschillende manieren je ouders overtuigen...
1: laser is veilig, alles wat je kan kopen is gecontroleerd, kijk alleen nooit recht in de laser, is net zo slecht als lang in de zon kijken...
2: vertel ze dat je de techniek gaaf vindt en mischien wel zoals ik geld wil verdienen door disco's bij mensen thuis te geven (leuk voor feestjes)
3: je betaald zelf, wat is hun probleem? Je hebt er goed voor gespaard!
4: beloof dat je het alleen voor goede doelen gebruikt en niet om de kat van de buren gek te maken (hahaha, maar stiekem wel een keer uitproberen...)

Oh, final tip; kijk wel goed of het echt een goeie laser is, vraag of je hem in de winkel mag zien, bij veel apparaten ben je er na een maand op uitgekeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Zoekertjee,

ik heb even op jouw profiel gekeken, maar toen ik zo oud was, deed ik het zonder laser, maar met drie lampen en twee TL starters. eenvoudig, goedkoop en zeer decoratief!

hoe te doen?
neem een gloeilamp van 100W een van 60W en een van 40Watt
sluit de lamp in serie aan met de twee andere lampen parallel. de lampen van 40 en 60 W staan elk weer in serie met een TL starter.
neem voor elke lamp een andere kleur, en je hebt een prachtig onafhankelijk werkend lichtorgel.

laserstralen zijn bovendien erg gevaarlijk voor je ogen, ook perongeluk in het licht kijken brengt onherstelbare schade aan je ogen.

kortom, nu nog wel de nodige voorzichtigheid bij het aansluiten van de lampen, want ook 230V kan schokkend overkomen. niet met blote handen aankomen dus!

wil je een stapje verder, kijk dan eens bij Velleman Kits, daar zijn bouwpakketjes te koop die mooiere lichteffecten geven, maar ook duurder zijn dan wat ik hierboven beschreef.
iemand van jouw leeftijd kan dit zeker nabouwen, er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij.

de lasershow kan dan altijd nog, je moet altijd iets te verlangen houden, dat maakt het leven aantrekkelijk.

veel plezier, groeten, Dré