Waarom heb ik op mijn 4 GB Emtec USB stick maar 249 MB ter beschikking?

Ik heb voor mijn verjaardag (alweer een tijd geleden) een Emtec USB stick gekregen van 4 GB (tenminste, 4 GB staat erop). Ik heb 'm een keer gebruikt om te experimenteren om Google Chrome OS erop te zetten, maar dat mislukte. Voorderest heb ik de USB stick nooit meer gebruikt. Nu wilde ik laatst een bestand van ongeveer 2 GB erop zetten, maar toen kreeg ik te zien: '249 MB van 249 MB beschikbaar'. Dat betekent dus dat ik maar 249 MB op mijn USB stick heb, terwijl erop staat dat het 4 GB is! Weet iemand hoe dit komt en wat er aan te doen is?

Alvast bedankt, Kevin.

Toegevoegd na 12 uur:
Er staan trouwens nu geen bestanden op en het maximale dat ik kan formatteren is 249 MB.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik houd altijd van simpele tooltjes, dus bij deze:

HP USB Disk Storage Format Tool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eerst of er nog iets opstaat en als dat niet zo is moet je hem even formatteren. Als ook dat niet werkt kan je hem weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een fout gemaakt met het formateren. Ik ga je niet precies uitleggen wat het inhoud, maar je wel een oplossing geven. Haal wel voordat je dit doet alle bestanden van je USB. Dit verwijderd namelijk alles op de USB.

Ik kan alleen een stuk in het engels vinden, ik hoop dat het geen problemen geeft. Dit artikel zorgt er ook voor dat je USB-stick sneller wordt omdat het in NTFS geformatteerd wordt. Dit zorgt ervoor dat je de usb-stick niet op alle Mac computers kunt gebruiken. Wel op windows en linux.

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/format-usb-ntfs/