Wat is tot nu toe het beste soort scherm voor laptops dat je kan kopen in nederland?

Ik ben een beetje aan het kijken bij merken zoals HP Asus Samsung en Toshiba. Alleen ik zoek een laptop met een sterk scherm waar de kleuren echt mooi op zijn . Alleen ik weet dat LED schermen heel erg mooi zijn tegen over LCD of TFT schermen. Klopt dat ook of is dat niet zo? Bij een LCD scherm tegen over LED weet ik wel dat LED veel beter is. Bij TFT weet ik dat weer niet.

Ik zag bij HP trouwens de True bright en de Brightview schermen. Hebben ze bij Samsung ook zo'n soort schermen? Of bij de andere merken die ik had genoemd?

En is het zo dat Samsung het sterkst is met schermen voor laptops? Ik meende er ergens iets over gelezen te hebben.

Heel erg bedankt voor jullie reacties ;)

FeD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Led is het moois en zuinigst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid het is eigenlijk gewoon een LED belichte LCD, LED staat voor de manier waarop het LCD scherm belicht wordt, eerst had je CCFL belichte LCD's. Een LED-LCD is niet per definitie beter dan een CCFL-LCD. Waar moet je dan wel naar kijken? Of een scherm een TN-paneel(snel scherm/slechte kleuren) of een MVA,PVA of IPS-paneel heeft. Met laptops wordt dit jammer genoeg weinig aangegeven. Hier een voorbeeld van een Lenovo met IPS scherm tegenover een Dell met ik denk een TN-paneel.

Toegevoegd na 15 minuten:
HP noemt hun IPS schermen op hun EliteBook-serie Dreamcolor. Deze zijn niet makkelijk te vinden.