iPOD kopen in Amerika geeft dat problemen met de adapter

Hebben ze daar geen 110V 60Hz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Je hebt daarvoor verloopjes en de meeste apparaten kunnen beide aan staat op de oplader altijd aangegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adapter die je er in de VS bij krijgt, zal hier in Nederland niet werken, want de pootjes van het stopcontact zijn daar anders en het is maar de vraag of je 110V/60Hz adapter overweg kan met 220V/50Hz. Dat staat wel aangegeven op de adapter zelf. Ik heb er hier eentje voor me liggen waar op staat 110-240VAC, 50-60Hz, dus die kan het wel. Je kunt er dan eventueel een verloopblokje bij kopen om van de twee rechte stekkerpootjes 2 ronde stekkerpootjes te maken.

Maar je kunt hier in Nederland simpelweg een nieuwe adapter kopen en die gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er ook niet op rekenen dat de adapter bruikbaar is in Europa. Zowel de pootjes als voltage zijn anders.
Maar je kan voor een paar euro een adapter kopen (via Ebay). Het kostprijsverschil is groot genoeg om dit alsnog interessant te houden (ik heb het ook gedaan!).
12 jaar geleden
Is volgens mij geen probleem. Ik ben net terug uit de VS en heb mijn in Nederland aangeschafte IPhone incl adapter met een verloopstukje opgeladen. Het gaat wel een stuk trager vanwege de 110V (stond er van te kijken!).
Daarnaast ken ik veel mensen die een Ipad, Ipod en Iphone hebben aangeschaft in de VS en die er hier zonder problemen mee bellen, werken etc.

Je kunt in NL trouwens een verloopstekkertje kopen (zie foto).