Luide bromtoon in microfoon headset?

Ik heb een Logitech ClearChat Pro USB-headset. Het enige probleem is dat als je met de microfoon iets opneemt, er een constante, lage bromtoon aanwezig is. Iemand enig idee hoe dit komt en/of welke instelling je moet veranderen om dit te verhelpen?

Toegevoegd na 5 minuten:
De headset is aangesloten via USB en heeft een eigen, ingebouwde geluidskaart volgens mij. De equalizer van de pc veranderen haalt de bromtoon in de opnames helaas ook niet weg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5.8K

Het beste antwoord

dat is volgens mij dezelfde headset die ik ook heb (je hebt de aan en uit knop en de volume knop toch ook op de koptelefoon bij het oor zitten en niet aan een draadje? ).

Dit probleem komt mij bekend voor, heb ik namelijk ook gehad.
als ik mijn been op de computerkast legde, of de verwarming vast hield was het probleem voorbij.

het bleek te komen omdat ik de computer niet had aangesloten op een geaard stopcontact.
stopcontact heb ik toen laten aarden en het probleem was verholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel! Als ik mijn blote voet tegen de computerkast houd is de toon in de opnames inderdaad weg! Ik heb ook geen geaard stopcontact, ik zal eens kijken of ik die kan laten aarden. :P
Heel erg bedankt. :D

Andere antwoorden (2)

Als je via de computer met de equalizer van deze headset kan spelen kan je horen of dit verschil geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Grubie,

vermoedelijk een losse draad, of een aardlus.
het kan ook een sterke bron van netfrequentie zijn (dan hoor je een bromtoon van 100Hz)
sterke bronnen zijn trafo's en TL armaturen.
ook spaarlampen zijn kleine TL's

dus eerst de makkelijke zaken bekijken, daarna pas moeilijk doen.
veel suc6

groeten, Dré