Hoe weet ik of het beeldscherm van mijn laptop kapot is als dit al het geval mocht zijn en het niet me harddisk is ofzo?

Me laptop crashte en ging uit, hierna start hij wel op maar krijg alleen maar een zwart scherm, heb getracht om de bios binnen te komen door bij het opstarten F2 te drukken ook hierbij niks! Als ik kijk na het lampje van mijn harde schijf zie ik niks branden hij enkel heel even als die opstart. Wie ow wie heeft een antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (3)

Je kan de harde schijf uit je laptop halen en op je pc aansluiten en zien of het daar werkt.

Je kan een ook een ander beeldscherm aan je laptop aansluiten en zien of het dan werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is heel toevallig. Een vriend van mij had exact hetzelfde vandaag. We hebben allebei wel redelijk veel verstand van computers (denk ik) en we konden geen fouten en deffecten vinden. Waarschijnlijk is je moederbord gewoon overleden. Heb je de voeding al gecontroleerd? Je kan zien of deze goed is door te luisteren of je de harde schijf, cd-drive, etc. aan hoort gaan. Is dit niet het geval, dan ligt het waarschijnlijk aan de voeding.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten te zeggen: die vriend heeft een desktop, en bij hem ligt het dus niet aan het scherm (dat kun je dan natuurlijk heel makkelijk achterhalen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je beeldscherm defect is zal men niets meer zien, ook niet het opstarten van de bios ( witte letters op zwart scherm ). Indien je niets ziet zal het je beeldscherm zijn, en niet je hardeschijf.

Indien je je hardeschijf wil redden kan ik u even helpen.
U moet maar mailen : mail@jonastheys.be