Probleem USB Stick

Ik heb een Dane-Elec 8gb usb-stick. Op alle computers die in mijn huishouden werkt hij maar op een oude laptop met windows xp geeft hij een fout. Als ik de stick wil openen in verkenner staat er: Door een fout in het i/o apparaat kan E:\ niet worden geopend. Officiële drivers zijn er niet te krijgen op de website. Iemand enig idee wat het kan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Ja het kán zijn ,dat Uw laptop draait op een Fat-systeem ,terwijl deze usb stick geformatteerd is op een ( nieuwer) Vista of W7 ,welke NTFS is. U kunt wel proberen,om op de laptop aan te geven,dat ALLE (mogelijk nog) verborgen mappen zichtbaar moeten worden.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 4 uur:
Om het mogelijk nog wat eenvoudiger te maken,kunt U nog een speciaal stukje software - ontwikkeld door HP- downloaden. Leest U even,wat er mee gedaan kan worden.

http://download.chip.eu/nl/USB-Disk-Storage-Format-Tool_807252.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan is de kans groot dat er iets is met je USB poort van je laptop. In dat geval kun je proberen een ander USB apparaat erin te steken en kijken of die het wel doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk is je XP nog FAT32 ?
Het zou kunnen dat als je dat veranderd dat hij hem wel pakt.
Het is niet moeilijk, en als dat niet lukt dan is er verder niets aan de hand.
Als het goed is staat in de help file van xp hoe je fat32 converteert naar ntfs
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik gedaan maar vervolgens krijg ik een foutmelding : "In File System Conversion Utility is een fout opgetreden en moet worden afgesloten." Wat nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Win XP kan vanaf de eerste dag NTFS aan dus dat kan het niet zijn. Of Win XP zelf op een FAT32 geformatteerde schijf staat maakt volgens mij niks uit op het moment dat je er een NTFS geformatteerd apparaat aan hangt. Vreemd probleem dat wel.
capthavoc
13 jaar geleden
Een oudere FAT32 systeem leest een ntfs systeem niet FAt32 leest niet hoger dan 4 gig . zeker een 4 gig of hogere usbstick kan wel eens problemen opleveren.
een ntfs leest wel een FAT32 maar andersom niet Wellicht ontbreek ook service pack 2 en 3 ?
Die heeft ook een softwareupdate voor usb 2 poorten
krijg je ook wel eens de melding deze apparaten kunnen sneller werken ? etc ? Het kan zijn dat die oude laptop alleen oudere usb 1 poorten heeft ? Soms( niet altijd) wordt dat probleem verholpen via de service packs (als het zuiver usb 1 hardware is dus niet)
dan zou je een pcmcia kaart kunnen plaatsen met usb poorten die wel usb 2 aankunnen. Je kan ook kijken of je harde schijf NTFS is
bij de eigenschappen van je harde schijf De foutmelding zou kunnen komen door een type fout
Het is een dos command die precies goed moet worden geschreven
of omdat je schijf al NTFS is kijk eerst eens of hij al NTFS is ? probeer als dat het geval is eens in apparatenbeheer je usb poorten te verwijderen, deinstalleren dus na de waarschuwing dat je dit apperaat verwijderd
Start je opnieuw op en de usb poorten worden opnieuw
geinstalleerd
probeer je stick dan nog eens als dat niet lukt ligt het mijsn inziens aan usb 1 hardware
een extra pcmcia kaart met usb 2 geschikte poorten lost het wel op.
Misschien andere driver downloaden voor die stick.
Had dat ook eens met windows 98 en een USB stick.

Meeste USB sticks zullen wel USB 1.1 compatible zijn.
Windows XP zal dan ook wel melden dat het apparaat beter op een USB 2.0 poort aangesloten kan worden voor optimale snelheid.

Wat voor error staat er eigenlijk.
Kijk eens in de device manager of onder USB.
Daar kun je zien of het apparaat herkent wordt.
(Rechter muis knop op mijn computer dan device manager)

Er zijn sites waar je kan zoeken op drivers.
Google maar eens op driver.
Beste is echter om naar de site van de fabrikant te gaan.

Succes