Mijn Acer Aspire laptop wordt gloeiend heet. Hoe kan dit (/verholpen worden)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5.2K

Antwoorden (9)

De bekende klachten van een Acer. Goedkoop maar ook van slechte kwaliteit, gewoon blijven gebruiken en met je garantie bon langs de winkel als hij kapot gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even laten schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik dat zelf of valt dit onder garantie? Maar als ik dit zelf doe vervalt de garantie natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zelf open maken verbreekt meestal de garantie. Maar met een stofzuiger met een borstelkop op de zachtste stand van buitenaf zuigen heeft mij ook al vaker geholpen.
Acer heeft geen slechte kwaliteit spullen. Het is iets minder dan Sony en Asus, maar dat is logisch aangezien de prijs. Nog al niet te min dat het echt niet aan de kwaliteit van Acer's spullen ligt.

Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je ventilator. Waarschijnlijk zit deze als je je laptop omdraait, met onderkant naar je toe rechtsbovenin. Voel even of er nog lucht uitkomt (als de laptop aanstaat). Zie je veel stof? zet de laptop uit, laat 'm afkoelen en zet er dan een zachte stofzuiger erop, zodat al het stof weg is.
Is er dan nog steeds een probleem, of kwam er al geen lucht uit? Dan is of je ventilator kapot, of iets mis met je processor of videokaart. Als er dus iets kapot is, ga ermee naar een computerwinkel. Indien je garantie hebt zou ik je aanraden te gaan naar de plek van aankoop ;)

Ik heb zelf een Acer Aspire 7720, deze gebruik ik echt heel veel, neem m overal mee. Ik gooi ermee, doe er verkeerde dingen mee.. niks mee aan de hand, behalve dat eenpaar knoppen en plakkertjes zijn losgelaten, maar dat is niet belangrijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat ook te denken aan de processor, maar maakt deze dan niet meer geluid wanneer er iets mis mee is?
Er is geen stof te bekennen trouwens, jammer genoeg. Dan was ik zo klaar :-)
Ik heb een Aspire 5542 en gebruik 'm ook veel. En ik laat hem niet stuiteren, scheelt ook misschien.
Weet jij hoelang een Acer garantie is? En is de aankoopbon voldoende? Dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de processor maakt geen geluid. De koeling van de processor maakt het geluid! En als de processor te warm wordt moet de koeler harder werken en maakt 'ie meer geluid. En als de koeler stuk is (kogellagertjes niet meer helemaal goed meestal, of asje uit balans, gebeurt makkelijk bij eventueel laten stuiteren) of als 'ie vol zit met stof of vet, kan 'ie nog een heel raar geluid maken ook. Piepen, suizen, ratelen, die dingen lijken af en toe wel opstijgende boeings.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens heb je met de aankoopbon inderdaad voldoende om je garantie te krijgen, als de garantie nog geldt tenminste. Zie eventueel hier een uitgebreid verhaal van de jurofoon over garantie: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acer's algemene garantie is een jaar, tenzij je meer gekocht heb. Het kan zijn dat de winkel je meer garantie geeft, maar dan word ie gerepareer. Door de winkel, niet acer. Een processor is een chip, deze kan voor zo ver ik weet geen geluid maken. Iets roterends zoals een videokaart (ventilator) of de ventilator zelf wel. Naarmate eeb laptop ouder word zal hy intensiefer gebruikt worden omdat er meer opstaat, hier valt niks aan te doen, tenzij je (werk) geheugen byvoegd of je pc herstelt. (opnieuw windows erop) Ik denkbdat het hardware problemen zijn. Als je zeker weet dat je geen gerantie meer heb kan je altijd m zelf openschroeven, misschien zie je iets verkeerds. Heb nog geen antwoord ghad of de ventilator werkte? Laat m anders checken by een winkel of een particuliere ict'r. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah ok, op die fiets! Maar de mijne is zachtjes, niet anders dan normaal. Geen vliegtuigen en gebrom e.d. gelukkig :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn garantie is 3 weken 'over tijd'. Ik ga wel langs de winkel om te vragen wat zij adviseren. Anders pak ik de schroevendraaier. :-) Dank voor de reacties!!
Er bestaan een soort platte kastjes met ventilatoren erin speciaal om onder je laptop te zetten. Zo word je laptop nooit te heet, vraag maar bij mediamarkt ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie! Dank je!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Mogelijk zit de ventilator vol stof. Ik heb ook een Acer en die zat vol stof en kattenharen. De kat ging steeds achter de laptop liggen, lekker warm. Mja, zoog wel alle haren op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen kat, misschien heb ik mazzel :-) Maar je weet natuurlijk nooit wat er te vinden is wanneer dat kreng open gaat...
bijna elke laptop heeft warmt e problemen lijkt me zeker als je veel video zware games draait
in mijn ogen is ene laptop hoe duur ook voor internet en email txt verwerken en wat kleine spelletjes en me laptopmuziek

Als je laptop verder schoon is en geen problemen met je luchtkanalen dan kan een defragmentatie nog wel eens helpen.
en inderdaad een coolerpad maar ja is niet erg handig op schoot.
capthavoc
13 jaar geleden
Een zeer bekend probleem van de acers, heb er al diverse onderhanden gehad met dit probleem.
Je kunt in je settigns van je acer kijken naar de fan settings. Zet deze op constante snelheid, daarnaast goed schoonmaken en je kunt inderdaad een "bord" kopen waar je je laptop op kunt plaatsen die een extra fan heeft. En laatste tip, zorg bij geb ruik dat de onderkant van je laptop voldoende ruimte heeft om te kunnen koelen. Dus niet op je schoot of iets dergelijks plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit de fan helemaal vol met stof,die moet je schoonmaken of schoon laten maken.
Er zijn idd koelers die je eronder plaatst waar je je laptop opzet en met een usb kabel aansluit op de laptop zodat er extra gkoeld word.
Ik heb em ook gebruikt.
Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hier ook al genoemd, gebruik ik zelf inderdaad onder mijn Dell E5510 een Logitech Lapdesk 700. zit een fan in, usb aansluiting om die aan te drijven, én externe speakers. Kost je 50 euro, en je hebt nooitmeer warme knieën of buik, of warme laptop...