Draadloze kaart vind geen Netwerken?

Ik heb zojuist windows 7 opnieuw geïnstalleerd, maar nu doet mijn draadloze netwerk kaart een beetje vreemd, de driver is wel goed geïnstalleerd (Ralink RT73 USB WLAN), het enige probleem is dat hij geen netwerken vind, terwijl op de pc ernaast toch wel een stuk of 7 te zien zijn. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

gebruik je ook de aparte software van de usb zelf ?

soms is er naast de standaard driver ook nog een stukje software waarmee je de draadloze aanstuurt

maar vaak conflicteert die met de standaard door windows 7 software
die ook in staat is om de meeste draadloze netwerk kaarten aan te sturen
wellicht met wat minder opties
gebruik of de de software die bij de usb is geleverd of de standaard windows software.
verwijderen eventueel de software die je net het geinstalleerd
en herinstalleer het
maar herinstalleer dan alleen de driver
en niet de extra software.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De draadloze kaart is geïntegreerd in de laptop, ook al zegt de driver dat het een usb is.
capthavoc
13 jaar geleden
ah ok zit er misschien ook een schakelaartje of indicatie lampje op je laptop ? voor wireless ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, die is er niet
Als ik dit zo lees,moet ik meteen denken aan het feit,dat (vrijwel) elke Windows O.S. verrekte eigenwijs is. Haren rijzen te berge,hoeveel onnodige problemen het geeft als de gebruiker maar 1 procentje afwijkt van hoe Windows het zou willen. Hier bedoel ik mee,dat U de verkeerde volgorde heeft gehanteerd.

Mijn voorstel is dan ook ,om in Apparaatbeheer te beginnen met de betreffende usb-poorten te deinstalleren.
Verwijder daar ook de eventuele wifi netwerkwerk verbinding.
Kies bij software (via configuratiescherm) voor het verwijderen van de drivers voor de Ralink.
Haal de usb-stick UIT de PC.

Start de pc opnieuw op. De usb poorten worden vanzelf weer geinstalleerd door Windows.
Plaats de cd en installeer de drivers.(mocht dat nodig zijn)
Pas als de installatie software om plaatsing van de usb stick vraagt, deze plaatsen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de schakelaar ( knop) voor wifi wel aan staan op je laptop ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het iets simpels. Druk eens op fn F10 en kijk eens of je draadloos internet wel aan staat.