Hoe/waar vind ik de laptop die voldoet aan mijn eisen?

Ik zoek een laptop, maar ik heb nogal speciale eisen waarop ik niet kan filteren op een website. De officiele site van Sony (Vaio) vind ik heel onoverzichtelijk. Elk merk heeft zo z'n series, maar het is mij onduidelijk waar die steeds voor staan (naast de commerciele praatjes die erbij staan).

Weten jullie een handige website om een laptop te vinden?

Mochten jullie suggesties hebben, dit is wat ik zou willen aan mijn laptop:

- Dun & licht
- Mooi design
- Ongeveer 15" lijkt mij het handigst om mee te nemen
- Degelijk geluid (!)
- Een handig touchpad (eventueel multiTouch)

Specificaties hoeft niet superdeluxe te zijn. Ik zou deze website gebruiken voor internetten, webdesign & wat photoshop. Een beetje goed voor multitasken, maar niet voor games of zware toepassingen.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor alle duidelijkheid:

- Geen apple
- Geen netbooks
- Lager dan 14" ga ik niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou sowieso 4GB aan geheugen of meer nemen, geen scherm groter dan 16,4" anders wordt het lomp en een wat hogere resolutie als je webdesign/photoshop wil doen. USB 3.0 is ook even een goede om over na te denken, ik gok namelijk dat je binnen een jaar doodgegooid gaat worden met USB 3.0 produkten.

Heb even wat lopen rommelen met de tweakerssite

Geheugen: >4GB RAM

Scherm: 14"-16,4"

Resoluties:

1440x900 (WXGA+)
1600x768 (UWXGA)
1600x900 (WXGA++)
1920x1080 (Full HD 1080p)
1920x1200 (WUXGA)

2e bron is met USB 3.0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 gb?
Dat heb ik niet eens.. en vragensteller zegt dat hij geen zware toepassingen gaat draaien? Alleen beetje photoshop en surfen? Als hij zware applicaties gaat draaien kan hij altijd nog wel uitbreiden, vind je niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat hij het over Photoshop heeft. Ik weet niet of dat dat nog steeds zo geldt maar vroeger was het iig zo dat je bij fotoberwerking zoveel mogelijk geheugen wilde. Aangezien ik 4/5 jaar geleden al 2GB erin heb gegooid lijkt 4GB of meer me nou geen gekke optie. Er staat >4GB maar bedoelde eigenlijk 4 of meer.

Andere antwoorden (6)

ik raad de inspiron mini 10-laptop hij is van dell en hij is echt heel dun mooi en heeft ingebouwde camera en midrofoon
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 10 staat dus voor 10 inch, de vrager wil niks kleiner dan 14 inch. Je zou hem ook onder de netbooks kunnen rekenen.
Hoewel zelf geen Apple gebruiker, heb ik wel gezien dat ze een mooi design hebben en ook een heel mooi beeld. De kenners zeggen dat de Apple heel goed is voor grafische toepassingen.
Overigens zo te lezen ben jij misschien wel op zoek naar een iPad. Ik weet alleen niet hoe het geluid daarvan is.
Verder vind ik dat kieskeurig.nl en beslist.nl goede vergelijkingssites zijn voor jouw vraag (behalve dan mooi design, dat is persoonlijke smaak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euh een Ipad? Een Ipad draait geen OSX maar IOS, hetzelfde OS als een Iphone dus, niet echt geschikt om op te gaan photoshoppen/webdesignen.
Om te kiezen kun je de tweakers.net pricewatch gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tweakers pricewatch is hier geschikt voor
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html

hiermee kan je selecteren wat je wilt hebben en dan komt er een lijst met laptops uit en winkels waar deze te koop zijn.

hier kan gesorteerd worden op merk, asus, hp, msi, samsung en sony zijn naar mijn ervaring de beste merken (ik heb een half jaar in een computerwinkel gewerkt).

een aantal die wel voor jou geschikt zouden zijn:

http://tweakers.net/pricewatch/276299/asus-k52ju-sx006v.html
http://tweakers.net/pricewatch/265945/msi-cx500-495nl.html#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/275559/msi-cx623-i5443w7p.html#tab:info

het nadeel van deze 3 is de resolutie, 1366 * 768
voor photoshop zou ik er een proberen te vinden met minimaal 1600 * 900 maar dan komt je al snel in de 17" varianten terecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik vergelijk deze even ;)
Ik dacht dat Toshiba ook een sterk merk was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hardware is wel goed alleen de behuizing is de afgelopen jaren wat minder geworden, toetsen kunnen nog wel eens loslaten en de scharnieren van het beeld kunnen nog wel eens knappen de laatste jaren. toshiba laptops zijn niet geschikt om portable te zijn, wel als desktop vervanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt ken ook al 2 mensen waarvan alle toetsen door de kamer vliegen als ze hun toshiba openen.
Sony Vaio moet je hebben. Dat is precies wat je zoekt ;-)
Zeker de VPC-EA3S1E/L is een licht ontwerp. (2,3 kg).
Uiteraard heeft Sony een goed geluid!

Misco heeft ze nog:
http://www.misco.nl/productinformation/~948772~/product.htm?affiliate=150
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me wel iets, ze hebben deze toch ook in andere kleuren dacht ik ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze zijn nog moeilijk te krijgen, dus dat zal niet meevallen om die te vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind ze ook alleen maar in het blauw?
BCC heeft ze trouwens ook, daar kan je ze bekijken: http://www.bcc.nl/product/sony-vpcea3s1el?utm_medium=vergelijkingssites&utm_source=beslist&utm_campaign=vergelijkingssites&utm_content=SONY_VPCEA3S1EL&_$ja=tsid:20984|cc:|prd:54748|cat:Computer+en+Gaming+%3E+Laptop+en+Netbook+%3E+Laptop+%3E
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ze ook in andere kleuren krijgen volgens de site.
Misschien is dat wel een iets ander typenummer ;-)
ik zou als ik jou was naar iemand gaan die er verstand van heeft en het hem laten uitzoeken. jij kan dan altijd nog zeggen of je die wil of niet. of je gaat naar een computer zaak toe en vraagt of ze je daar verder kunnen helpen en advies willen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit je beperkt door het feit dat hij enkel laptops zal aanbieden die hij in zijn winkel verkoopt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact er staat altijd maar een fractie van de laptops in zelfs een mediamarkt die er in werkelijkheid te krijgen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vraagt het toch hier?
Zijn hier geen mensen die er geen verstand van hebben dan?