Kan ik 2 verschillende grafische kaarten in mijn pc steken?

momenteel zit een Nvidia GeForce GTX 285 in mijn pc, zou ik daar een Nvidea GeForce GTX 480 kunnen bijsteken? En zou dat merkbaar verschil opleveren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Het beste antwoord

Nee dit kan niet. Een Crossfire kabel heeft ook geen zin, dat is van ATI Nvidia gebruikt SLI.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In theorie kan het.
Je zit alleen met het nadeel dat er een hardwareconflict ontstaat, de computer geeft voorkeur aan zijn on board geluidskaart en er zal handmatig EN software matig een instelling veranderd moeten worden die de computer aanzet te zoeken naar een externe geluidskaart.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit geldt zo mogelijk nog sterker voor de grafische kaart.
Om op te starten en de eerste communicatie en opdrachten uit te wisselen zal de computer zijn eigen 9on board grafische kaart verkiezen.
Ook hier moet dus de hardware en de software zo geprogrammeerd worden dat al op bios niveau de andere grafische kaart gebruikt wordt.
Sommige computers kunnen met twee kaarten werken . De tweede kaart kan dan een externe beeldweergever (extra scherm of beamer aansturen.
het blijft echter lastig voor de computer , ook het aansturen van de extra grafische kaart is voor de hoofdprocessor een extra inspanning.
Wel is het zo dat genoemde kaart superieur is.
Het valt te overwegen om de oorspronkelijke kaart buiten werking te stellen ofwel geheel uit de computer te verwijderen.
Zorg wel dat je je software in orde hebt anders is je beeld weg.
Dat is dan lastig typen!
Het is dus geen kwestie van alleen een nieuwe kaart er in drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x dezelfde kaart kan wel met een CrosFire kabeltje...