Waarom staat er bij computerhardware altijd vermeld "Legitieme Windows versie", of iets in die trand?

Alsof een fabrikant als HP, Sony, Asus, Acer enz. een illegale versie zou meeleveren!?
Ik vraag me af of de processor wél legitiem is dan? Want daar staat nooit iets bij!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Een processor is een processor. Net zoals die nep japanse iPhones. Ze zeggen niet dat het een iPhone is, maar vaak 'namaak iPhone' of 'bijna iPhone'. ze mogen de naam niet misbruiken.

Als de processor niet legitiem is, dan heb je een stukje karton, inplaats van een processor in je computer.

Betreft dus het windows legitiem, zat windows versies (gedownloade) die zijn niet legitiem. Door te verduidelijken dat deze wél legitiem is het mogelijk om meer klanten te trekken wiens pc niet 'legitiem' is.

Het is een soort van Marketing truc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gebeurt omdat je dan weet dat je een volledige versie hebt.
Als er een volledige Microsoft office bij zit staat dat er ook bij.
Dit is bijna nooit het geval want er staan meestal demo versies op.
Een aantal fabrikanten hebben er ooit een demo versie van Windows op gezet, deze werkte dan 30 dagen en daarna deed hij het niet meer (tijdens de installatie geen licentie invoeren) dit koste alleen maar klanten want mensen kwamen na 30 dagen altijd vragen om een volledige versie en vonden een demo maar irritant.

vandaar dat er tegenwoordig elke keer legale / volledige versies op staan.
Bij een computerwinkel waar ik heb gewerkt werden ook wel eens computers geleverd zonder besturingssysteem, dan stond dit er niet bij vermeld (ongeveer 1 op de 50 computers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een laptop of pc koopt zit daar een legitieme versie van windows op.Dat houdt in dat je de versie alleen op die desbetreffende pc of laptop mag gebruiken en kunt aanmelden en opwaarderen.En de fabrikanten gebruiken gewoon AMD of intel processors,daar bestaan geen imitaties van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar jij deze prijzen vandaan haalt, maar windows 7 ultimate is 150 euro
windows 7 home is 80 euro.
Deze prijzen halveren als je scholier bent en via slim.nl besteld. En als de licentie als een sticker op de computer zit geplakt, dan hoort deze licentie bij die computer, daarom is het ook een OEM licentie en geen reguliere licentie (waar ultimate 290 euro kost).
De licentiesticker kan je wel weer op een andere computer gebruiken maar dan moet er minimaal 2 jaar tussen de activering zitten en de oude computer niet meer in gebruik zijn.(sticker kan je er met een föhn af halen, maak de sticker warm zodat de lijm weer zacht word waarna de sticker er gemakkelijk af kan worden gehaald). De winstmarges op laptops zijn echt geen 50%, eerder 10-15%.
De markt voor de verkoop van computers is volledig verzadigd. zoek de prijzen hier maar eens op.
http://tweakers.net/pricewatch/
Je betaald voor die meegeleverde Windows. Dus die sticker geeft aan waar je voor betaald. Doorgaans is dit een Windows OEM versie.
Overigens staat meestal ook vermeld met een sticker op de hardware wat voor originele processor erin zit.