Wat kan de oorzaak zijn dat mijn computer de scanner niet kan traceren na installatie?

Het is een HP scanner, geinstalleerd op een Dell pc Windows Xp.

13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

De oorzaak kan zijn ,dat U bepaalde dll's mist in de Windows\system32 map. Helaas geeft u iets te summiere info,zodat ik U wat dit betreft niet verder kan helpen. ( bijv. welk type Hp scanner ) Het kan natuurlijk ook het vrij bekende onvolledig-zijn van twain zijn. Deze submap staat vlak onder de system32-map. Hierin kunt U trouwens het type van Uw scanner terugvinden,mocht dat onbekend zijn. Als hier op dubbel wordt geclickt staan precies dáár de dll's die - mijns inziens- ontbreken om de scanner aan te sturen.

Kortom U zult in het Windows Logboek ,hopelijk deze foutmelding kunnen terugvinden inclusief de juiste drivers,welke nodig zijn.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 6 dagen:
EXTRA aanvulling :

Start>>Uitvoeren>>services.msc(Enter)

U komt nu in alle services en als u eens kijkt of de scanner wordt genoemd hier. HP in dit geval.
Mogelijk staat er achter "Handmatig " Als dat zo is kunt U dubbel clicken met de rechtermuisknop op HP en veranderen in Automatisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat de scanner de computer al wel heeft ontdekt, maar sommige scanners zijn zo dusdanig geconfigureerd dat ze zichzelf afbakenen om zo niet als een fout programma herkent te worden. Denk bijv. aan het programma devender. (Overigens een prima programma) Sommige programma`s zien een scanner als een virus, inplaats van andersom.
Wat je kan proberen is, om het scannerprogramma te verwijderen, en vervolgens opnieuw te installeren.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees eerst de gebruiksaanwijzingen goed door want bij sommige scanners moet je eerst de scanner aansluiten en dan het progje installeren en bij anderen eerst installeren en dan pas aansluiten.
Scheelt heel veel, dus eerst goed lezen.
Heb je het goed gedaan zorg dan dat je steeds dezelfde USB poort gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in de apparaatbeheer instellingen en ontdek een geel driehoekje. Als dat zo is, klik dan hierop en installeer de scanner opnieuw. Het gaat toch om een schone installatie? Dus geen extra programma's o.i.d. Stop de bijgeleverde driver in de CD of download de nieuwste versie van het internet door het typenummer op te geven. Succes !!!