hoe groot is de kans dat zonnevlammen externe harddisks beschadigen?

hoe kun je harddisks en bijv laptop er tegen beschermen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met zonnevlammen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie uitleg op wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnevlam

Het beste antwoord

Dat kan niet gebeuren. Voor het veranderen van data op je disk is een magneetveld nodig dat een miljoen keer sterker is dan de gevolgen van een zonnevlam. Wat wel kan gebeuren is dat WIFI gestoord wordt. Meestal wordt die verstoring opgemerkt, maar in uitzonderlijke gevallen niet, en dan kan een bestand anders ontvangen worden dan dat hij is verzonden. Je beste voorzorgsmaatregel is om tijdens sterke zonneactiviteit geen terabytes aan data via een WIFI-netwerk te kopiëren, maar dat deed je waarschijnlijk toch al niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die kans is 0%. Je hoeft dus niets te beschermen