Ik wil graag een laptop kopen met een redelijke videokaart, ik heb een beperkt budget en weet niet waar ik overal op moet letten.

Ik wil dus graag een laptop kopen met een videokaart waar ik ook nieuwe spellen (vooral race) op gemiddelde/lage instellingen vloeiend kan spelen.

Ik heb een budget van maximaal €500,- maar als ik de videokaarten van de laptops die ik vind vergelijk met een lijst van videokaarten van laptops per classe en ik dacht dat klasse 2 voor mij van toepassing is:

www.notebookcheck.net/Comparison-of-Laptop-Graphics-Cards.130.0.html

dan zijn de laptops met de videokaarten van klasse 2 alleen maar €622 en meer.

Is een Nvidia GeForce 310M misschien al genoeg?
Er moet ook windows vista of windows 7 op staan.
Wat ik tot nu toe heb gevonden (wat te duur is) is:

TOSHIBA L500-1T1 i3 met ATI Mobility Radeon HD5165 €622:

http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index.php?expand=410&showcategorie=415&catname=&menu=11&artid=7927931&list=preis

MSI FX600-i3343W7P met NVIDIA GeForce GT 325M €677:

http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index.php?expand=410&showcategorie=416&catname=&menu=11&artid=7928958&list=preis

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik wil liever geen Acer.

Toegevoegd na 20 uur:
Ik heb een optie gevonden om €100 meer uit te geven, dus nu is mijn maximaal budget €600.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Wat je het beste nu kunt doen is wachten, wachten tot de Japanse economie is hersteld. Dat zou de prijs van paar onderdelen van laptop, geheugen en blabla nog meer dingen weer iets laten dalen waardoor de laptops weer goedkoper worden.

Ook is het wachten waard tot AMD zijn nieuwe processor uitbrengt, of totdat Intels Sand Bridge processor goed zijn in-geworven.

Trouwens een 310M is muah, ik heb nu een 330M en ik moet zeggen het valt behoorlijk tegen. Of ja je kunt de nieuwe spellen spelen maar het zit wel tegen de medium-high instellingen. Dus bij 310M zit je daar gegarandeerd al op medium instellingen bij nieuwe spellen dan, dus COD:BO, BA2, NFS HP en dergelijke. Maar medium is redelijk dus eigenlijk zit het wel goed. De 325M zou ik trouwens laten, eigenlijk alle dingen met niet afgeronde getallen zou ik niet pakken zoals processors en videokaarten.

Maar je moet niet alleen kijken naar de videokaart ook de processor is toch redelijk belangrijk al lijkt het niet zo.
Je moet in verhouding toch met elkaar een beetje matchen en niet alleen een goeie videokaart.

Nog een kleine opmerking: al zijn de winkels in Nederland iets duurder toch zou ik ze hier halen. Dan kun je tenminste de garantie dan ook claimen in Nederland, sommige merken hebben wereldwijde dekking maar liever doe ik toch alles in Nederland.

Mocht je me trouwens vertellen welke spellen je wilt spelen en hoe nodig je de laptop hebt, dus zsm. of als je even kan wachten dan kan ik je meehelpen met paar modellen uit te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 2e heeft een betere processor en een betere videokaart. Dus zeker voor die tweede gaan, en geen harde schijf kopen bij dell dat is gewoon te duur. Je kan zelf een 640GB harde schijf kopen vanaf 49 euro op internet. En een harde schijf vervangen is helemaal niet moeilijk. Je moet alleen met een schroevendraaier om kunnen gaan dat was het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ja ik ken de processors, en ik weet zeker dat die 2e laptop een betere processor heeft. Namelijk het heeft de Sandy Bridge structuur. De chip is totaal anders ontwikkeld dan de oude generatie. En als je met het argument komt van die andere heeft meer GHz, ja dat kan wel zo zijn maar als die daar niet efficient meer omgaat, dan benut die het toch niet volledig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een persoonlijker keus, die 1gb ram is wel heel erg handig. Maar tja de keuze ligt voor je zelf moet je maar eens kijken welke je mooier vind. Ik zelf zou voor de XPS 15 gaan.
Waarom? Ik heb gewoon liever een nvidia kaartje in me laptop dan een amd'tje. En 2 gb werkgeheugenkaartjes zijn niet meer zo duur dus die kan je dan alsnog later zelf kopen wanneer je er niet tevreden mee bent.

Andere antwoorden (4)

Misschien is een dell iets. Klik maar eens op de volgende link en kijk eens naar de middelste 499 euro. http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/deals1/fs.aspx?refid=deals1&s=dhs&cs=nldhs1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het anders op Marktplaats. Ik vond dit:

http://link.marktplaats.nl/421082593

(Is geen advertentie van mij ofzo hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst bog een Dell studio 15 aangeschaft. Mooi ding om te gamen en voor multimedia. 4 GB ram
500 GB harde schijf en 1GB videokaart ben alleen de naan vergeten.
Deze laptop is wel te duur 4 maanden geleden was deze laptop 630 euro maar mss is de prijs gedaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in laptops zitten over het algemeen lichte videokaarten en altijd onboard. In de prijsklasse waarin jij zoekt kun je alleen een desktop (zonder monitor) vinden met een losse videokaart die voor de nieuwere spellen, lang niet allemaal , geschikt is. Een laptop geschikt voor moderne games kost al snel 1000 euro maar is lang niet zo goed als een desktop in die prijsklasse.

Als je toch een goedkope laptop wilt kopen zou ik een robuust merk kiezen, geen Acer of Packard Bell maar eerder een Toshiba of MSI. Dit is een advies dat ik geef na ervaring met laptop reparaties, het kan zijn dat andere mensen andere ervaringen hebben met deze merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm 2e laptop processor is beter?
Tis een Sandy Bridge processor, het is de opvolger.
De getallen zelf zeggen niet heel erg veel.