Wat is er mis mijn mijn pc (zie uitleg)?

Ik heb nooit problemen gehad met mijn pc, sinds gisteren doet hij raar. Ik kan gewoon internetten en op sylpm of king.com spelletjes spelen en ook foto's bekijken en bewerken etc.

Maar als ik op second life ga (virtuele wereld) zie ik blauwe stippen door mn beeldscherm heen en gele, witte en blauwe strepen. Soms is het ineens zo erg dat het hele scherm vol gekleurde strepen zit en dan slaat het beeldscherm uit tot ik de pc opnieuw opstart. Dat is alles weer normaal tot ik weer op SL ga. Ook maakt de pc kast een zoemend geluid alsof hij wil opstijgen. (alleen als ik op SL ga, dus niet met internetten). Ik zit dagelijks op second life en ik heb dit nooit eerdergehad. wat moet ik doen?

Toegevoegd na 35 seconden:
sylpm moet zijn zylom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Klinkt als een ventilator vol met stof op je videokaart, waardoor deze niet goed koelt. De video kaart raakt oververhit, haalt zijn timing niet meer en gaat raar doen.

Oververhitte componenten kunnen soms blijvend schade hebben opgelopen, dus het kan zijn dat het schoonmaken van de ventilator maar gedeeltelijk helpt. Dan kun je de tijd tot nieuwe videokaart nog wat rekken door de videokaart lager te klokken. Zo creëer je meer timing marge en minder warmte productie.

Controleer ook de andere fans in het systeem. Misschien wordt de hete lucht niet goed afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt erop dat je video kaart het heeft begeven. Normale spelletjes lukken nog wel, maar de iets geavanceerde programma's trekt hij niet meer.
Kan je een self-test doen van je videokaart?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe doe ik dat? ik ruimde trouwens net mn geschiedenis en cookies op en toen zag ik ook een paar kleine golvende witte streepjes in het blauwe van windows...
even nieuwe video kaart kopen en in de computer zetten

Toegevoegd na 33 seconden:
hij kan geen bewegende dingen meer doen waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt er op alsof je videokaart het niet trekt of oververhit raakt. Het zoemende geluid zou de ventilator kunnen zijn die dan op volle toeren draait, in een poging de boel nog koel te houden. Maar een andere (snellere) videokaart kan inderdaad de oplossing zijn. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andere video kaart is de beste oplossing. Waarschijnlijk een te lichte gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt op mij over alsof de videokaart een te laag geheugen bezit. Waarschijnlijk niet defect,zoals veel mensen dan al heel snel vermoeden. Dit hoeft niet persé. Je zou ,om te beginnen eens met een benchmark de videokaart kunnen "testen" Tijdens zo'n test,wordt dan getracht,om bepaalde uitvoeringen te onderzoeken om te bepalen,wat wél en niet kán. Verder is het nog verstandig om op

http://www.codecguide.com/download_kl.htm

deze website het MEGA pakket codecs te downloaden én op jouw pc te installeren.DE videokaart wordt nu ( mogelijk) wat minder belast- de processor neemt dan het grootste rekenkracht voor z'n rekening- wat hopelijk gunstige resultaten oplevert. Probeer nadat je dit hebt gedaan of dezelfde problemen aanhouden als je op SL bent .

Mocht het niet hebben geholpen,doe dan de eerder beschreven test met deze bench eens :

http://download.chip.eu/nl/The-15-best-Graphics-Benchmarking-Tools_8088272.html?tab=5

Hier staan de 15 beste dus aan jou de keus.

Niks geholpen? Ja dan zul je een videokaart moeten kopen,met een hoger geheugen. Uitleg in de winkel en zij begrijpen jouw wens.

Groet:Zoekertje