Draait hardeschijf: 500 GB goed op interngeheugen van 2GB ? of gaat het mischien dan traag werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Prima heeft namelijk geen donder met elkaar te maken. Iig niet zoals je het kin je vraag stelt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat los van elkaar, als je bestanden van je externe schrijf naar je interne schrijf kopieert(en ander som) kan het, iets maar dan ook iets trager gaan dat op het moment dat je 4 gb oid hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit of je een 500 GB of 3000 GB hardeschijf hebt. Op je hardeschijf staan bestanden die er zullen blijven staan totdat ze verwijderd worden. Op Werkgeheugen staan tijdelijk bestanden. Ga maar na via: Taakbalk>rechtsklikken>'Taakbeheer starten'>Tabblad 'Processen'. Hier zie je alle actieve processen. Deze worden tijdelijk opgeslagen op het werkgeheugen. Hoe meer werkgeheugen, des te meer actieve processen er kunnen zijn. Veel werkgeheugen (bijv. 4 GB of meer) kan handig zijn voor grote games (Crysis, MW2, enz.) Conclusie: de grootte van de hardeschijf heeft geen invloed op het werkgeheugen. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal gezien staat dit idd los van elkaar,
maarrrr...;
___
stel dat je intern geheugen volledig in gebruik is, dan gaat windows alleen maar gebruik kunnen maken van een zogenaamde swap file, dit is een intern geheugen simulatie die op je harde schijf staat (en in vergelijking erg traag is).
___
praktisch gezien, heb je bij win2000,XP,Win7 genoeg aan minimum 2 tot 6Gb intern geheugen (max 3,5Gb bij win 32bit versie).
het harde schijf swap bestand wordt hierbij zelden aangesproken (gelukkig maar wegens erg traag) en hoeft niet groot te zijn; 200-6000 Mb max.