weet iemand of android 3.0 honeycomb naar de galaxy tab komt (want ik heb gehoord dat dat misschien niet kan)

ik wil misschien een samsung galaxy tab kopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Samsung’s nieuwe Galaxy Tab 10.1 draait inderdaad op Google’s Android Honeycomb besturingssysteem.

In het geval van de Samsung Galaxy Tab 10.1 is het daarnaast erg belangrijk om te beseffen wat de toevoeging ‘Google Experience’ betekent. Hoewel Android op telefoons door fabrikanten vaak wordt voorzien van een eigen interface – denk aan HTC’s Sense, of Samsung’s TouchWiz – zien we nu tablets waarop dit niet het geval is – de Tab 10.1, maar bijvoorbeeld ook de Motorola Xoom. Vroege versies van Android voor telefoons waren nogal ruw en droog van opzet. Vandaar dat fabrikanten de boel graag zelf ‘opleukten’. Het grote nadeel hiervan is echter, dat in het geval van een Android update, deze niet automatisch kan worden geïnstalleerd op zo’n aangepaste Android variant, met als gevolg dat sommige telefoons het al heel lang moeten doen met een inmiddels verouderde Android versie. Een cleane, ongemodificeerde Android, zoals Honeycomb op de Galaxy Tab 10.1, kan direct worden geupdate, zonder tussenkomst van de fabrikant. En aangezien Google duidelijk heeft geleerd van eerdere Android versies is Honeycomb van zichzelf al een zeer gebruikersvriendelijke omgeving geworden. Android 3.0 Honeycomb op de Galaxy Tab 10.1 betekent dus in de eerste plaats een besturingssysteem dat altijd bij de tijd kan worden gehouden – juist omdat Samsung hier niet meer tussen Google en de gebruiker in staat.