Wie kan er mij tips geven over een laptop die niet door de Post heenkomt?

Post = Power on self test... Batterij van het bios is al eens losgekoppeld en weer aangesloten... Wie kan me helpen met tips?

De laptop was betrekkelijk nieuw en helemaal in orde... Er was alleen maar de stekker eruit getrokken, terwijl er geen accu in zat, meer niet...

Hij komt dus niet door zijn Post... Hij doet even wat, lampje van de HD doet het even en de dvd-speler zoekt ook even of die er is, maar dan is het niets meer, geen teken van leven meer... Er komt ook helemaal geen tekst te staan of niets...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
AWM
14 jaar geleden
Toch nog vraag om een detail:
Hangt ie echt IN de POST, of komt ie er doorheen en eindig je met een knipperende cursor links boven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets, alleen zwart... geen cursor geen tekst, niets... HD-lichtje gaat even aan en dan weer uit... Meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt zelfs niet uit of de twee harde schijven eruit haal, dan nog doet hij hetzelfde... (Er zitten twee harddisks in die laptop...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je recentelijk de BIOS geupdate?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ook niet, alleen de stekker eruit gehaald terwijl die aan stond...

Het beste antwoord

Ik zou contact opnemen met de fabrikant. Zij hebben vaak een database met veel voorkomende problemen. Als het een standaard probleem is, kun je het vaak op die manier oplossen.

Wat je eventueel kunt proberen is even het geheugen eruit te halen, hem aan te zetten, hem vervolgens weer uitzetten, en het dan weer erin doen. Hetzelfde even met de harde schijf. Dit zullen zij jou waarschijnlijk ook als eerste laten doen.

Succes ermee.

Toegevoegd op 27-06-2009 21:12:24
Wat gebeurt er als je je accu eruit haalt en dan de adapter aansluit? Branden de lampjes dan ook, of helemaal niet meer? Dit zou kunnen betekenen dat de adapter kapot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met de gegevens die je geeft, ziet dat er niet best uit.
Het zou nog kunnen zijn dat de voeding niet goed is (dus lege accu en defecte voeding, die het niet meer trekt), maar als dat uitgesloten is, lijkt het op een defecte processor of defect moederbord.
Dat wordt duur...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HD-lampje gaat wel even aan... Dus voeding kan het niet zijn...
AWM
14 jaar geleden
Dat geeft geen 100% garantie dat je voeding goed is.
Kan je nog wel in de bios van het apparaat komen.
Bij somige merken kan je namelijk in de bios een geheugen en een harddisk test doen.
Dan kan je er achter komen of die niet stuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee kan niet... helaas...