Mijn € toets doet het niet meer. Hoe los ik dit op?

Op mijn laptop zit een toets voor het euroteken, maar die doet het niet meer. Het kan nog wel via ctrl + alt + 5, maar dat is zo omslachtig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
29.9K

Antwoorden (8)

Een zeer gemakkelijk alternatief is vaak gewoon de drie letters EUR intikken. Werkt namelijk altijd, wordt door iedere printer ondersteund.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is het ook zo dat je toetsenbord instellingen zijn veranderd van Verenigde Staten (internationaal) naar Nederlands! Dat doet ie het ook niet meer zo als eerst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, ik zat ook als eerste aan zijn toetsenbordinstellng te denken. Het heeft immers goed gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De instelling stond inderdaad op: Nederlands, maar nadat ik het gewijzigd heb naar Verenigde staten, doet hij het nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is er een instelling in Windows die er verantwoordelijk voor is, Ineke.
Ik heb een Mac die alles doet wat ik wil, en kan je er niet stap voor stap doorloodsen. Er moet even een PC gebruiker inhaken... Breidt anders je vraag even uit met het verzoek of een ervaren PC-er je kan helpen met de instellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens de linker crtl en shift toets tegelijk in te drukken, soms helpt dat.
Soms doet het toetsenbord het ook met ctr + alt + E
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb mijn lange antwoord verwijderd en deze aangepaste versie gemaakt. Voor de geen waarbij de combi Ctrl + Alt + 5 niet werkt kun je het volgende doen:

Binnen Control Panel onder Regional and Language settings het tabblad Languages openen dan klikken op Details en kiezen voor: Dutch (Netherlands) - United States-International. Dan werkt de combi Ctrl + Alt + 5 in alle windows applicaties ook Internet Explorer echter niet binnen Firefox die ik zelf gebruik.

Indien je een Fn toets op je laptop hebt kun je Fn + Alt + 0128 proberen.

Ik ben nog op zoek naar het antwoord op de originele vraag. Maar mischien zit het hem ook in Regional and Language opties binnen Control Panel. Kan dat helaas zelf niet testen

Toegevoegd na 6 minuten:
In firefox kun je onder Tools - Options Tabblad Content en bij languages Choose klikken en daar Dutch toevoegen en die via move up boven aan zetten. dan werkt de combi Ctrl + Alt + 5 ook in firefox €
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit er vuil onder je toetsen!
dan zou ook een reden zijn!

of door een anderen reden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je pc klok niet goed staat, waarschijnlijk is hij terug gezet naar de FL tijd ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je van de rechtse Alt toets,
samen met de "gewone" toets 5?
13 jaar geleden
naar de winkel gaan en als je nog garantie heb dan maken ze het voor je .
dan moet je wel het bonnetje nog hebben.
Bronnen: