Hoe moet/mag je een PC weggooien?

mijn oude pc gaat naar de eeuwige jachtvelden. mag ie gewoon in de prullenbak, of moet ie naar het milieupark?

het ding is vrij zwaar en ik heb zelf geen rijbewijs/auto. wat is het handigst?

een optie is wellicht om al de hardware eruit te slopen en dat in een tas naar het milieupark te fietsen en de kast gewoon in de container.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
12.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/oude-computer-grof-vuil-zetten.70457
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je je harde schijf er uit hebt ,en deze vernietig.
Je harde schijf gegevens kunnen achterhaald worden,als iemand dat wil.
Sla hem gewoon in elkaar,dat is het beste.
Jouw gegevens zijn geheim.

Het beste antwoord

Een oude computer moet je naar het depot/milieupark brengen.
Hier kunnen we bellen en dan komen ze hem binnen 14 dagen ophalen. Bij andere gemeenten komen ze 1x per zoveel tijd automatisch langs. Je kan even bellen wat de mogelijkheden bij jou zijn.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In veel gemeenten kun je een afspraak maken voor het laten ophalen van grofvuil. Kijk op de website van je gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denkt niet dat gemeenten een pc als grofvuil zien, da's eerder koelkast, wasmachine, bankstel e.d.
daar moet je mee naar het milieupark voor verdere recyclage
13 jaar geleden
gewoon bij het grofvuil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon even lekker niet dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo niet?
Uit je raam of over je schouder :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst het allerbelangrijkste: zorg dat de PC leeg is van gegevens. Je moet de harde schijf volledig wissen en dat is meer als alles deleten.
Zie link voor meer informatie en een programma hiervoor.
Een beetje PC kun wel achterop je fiets vastzetten en zo naar het milieupark brengen, waar dat ding thuis hoort.
Inleveren is gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Milieustraat/werf/recycling voor verdere recycling, evt informatie inwinnen over vervoer. Ik zou nog wel even de harddisk extra kapot maken, of openmaken om van binnen te bekijken. Computers bevatten niet alleen gevaarlijke materialen maar ook waardevollen materialen die teruggewonnen weer het eea kunnen opbrengen.
Andere optie is hem naar een kringloopwinkel te brengen wellicht dat ze er nog iemand (in een ander werelddeel) blij mee kunnen maken.
Wat betreft je eigen suggestie componenten eruit halen en in een tas naar de milieustraat brengen ook prima: de metalen kast wordt er bij de afvalverwerking wel uitgevist.
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sloop gewoon de harde schijf en flikker alles gewoon achterover de grijze kliko in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verniel de printplaat van de harde schijf, zet hem aan de straat.
de eerste de beste oud-ijzer boer neemt hem mee....
wordt uiteindelijk ook gerecycled, en de oud-ijzer boer eet weer brood.